Steeds zo kort mogelijk houden, dan is de kans,dat ze inscheuren, zo goed als uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vooral zo recht mogelijk knippen.
Wanneer je nagel ingescheurd is, kun je het beste de nagel zover mogelijk afvijlen. Het liefst met een glasvijl. Is de nagel te ver ingescheurd, dan is mijn advies om naar een pedicure te gaan die de nagel kan lijmen met speciale nagellijm.

Toegevoegd na 5 uur:
Wat je er tègen kunt doen, geeft @Moolkeesje een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gel op laten aanbrengen in een manicuresalon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het de bovenkant van je nagel bedoeld wat je kan vijlen: dan 1 kant op vijlen.
Niet de ene kant rechts en dan dezelfde nagel tegesteld, links dus. Maar over de hele nagel 1 kant op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagels altijd vanuit de buitenkant naar het midden vijlen, bovenop de nagel niet of zo min mogelijk vijlen, een nagelstyliste is nog geen manicure, dus weet niet alles van nagelverzorging. Sorry maar een min voor dit antwoord.
Proberen te voorkomen door de nagels kort te houden en glad te vijlen.
Gebruik liefst een glasvijl en het is al gezegd: liefst van buiten naar het midden van de nagel vijlen. Dit omdat de nagel juist breekbaar/kwetsbaar wordt door heen- en teruggaande beweging op dezelfde plaats van de nagel.

Desondanks toch een gebroken nagel? Knip/vijl zoveel mogelijk van het ingescheurde deel weg en vijl zo glad mogelijk. Plak een rondje van pleister over het gebroken deel van de nagel heen. Dit houdt de nagel zoveel mogelijk bij elkaar en hierdoor wordt pijn en ergens blijven haken zoveel mogelijk vermeden. Je kunt leukoplast (of soortgelijke pleister) gebruiken of knip van een 'gewone pleister' uit het kleverige deel (dus niet het middenstuk) een rondje dat op de nagel past.

Wanneer je de pleister hebt geplakt heb je twee opties om de pleister duurzaam te maken en de kans op pijn van blijven haken zoveel mogelijk te minimaliseren:
1 - Doe meerdere laagjes nagellak over de nagel heen inclusief de pleister.
2 - Beter nog is om secondenlijm te gebruiken, maar dit is wel een secuur werkje: Bedek de pleister en een klein gedeelte om de nagel heen met secondenlijm. Om het ergens aan te blijven haken nog verder te verminderen en de vinger normaal bruikbaar te maken, kun je een drupje secondenlijm tussen nagel en vingertop laten lopen.
N.B.: Doe dit alles heel secuur, met nog meer voorzichtigheid dan normaal gesproken met secondenlijm!

Het kan nodig zijn om de nagellak of secondenlijm zo nu en dan bij te werken. Bij mij is dit éénmaal per dag en ik gebruik al mijn vingers op normale wijze. De lijm aan de vinger went erg snel en het voelt stukken beter dan op een andere manier de nagel beschermen tot de nagel terug gegroeid is.

Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die iets aan mijn manier van ingescheurde nagels behandelen hebben! :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja: Ik kan zelfs mijn handen keer op keer wassen, zonder dat de pleister nat wordt! Dit is echt de ideale manier om met ingescheurde nagels om te gaan.