Is een "verwaarloosde griep" je eigen schuld?

Een "verwaarloosde griep" klinkt alsof je een griep had die je niet serieus genomen hebt. Maar is dit zo? Dus had je bij die griep echt een week in bed moeten blijven liggen? En kan je de Mexicaanse griep verwaarlozen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (6)

Je had dan in ieder geval rustiger aan moeten doen en even moeten uitzieken. Wanneer je maar door en door blijft lopen terwijl je eigenlijk ziek bent luister je dus heel slecht naar je lichaam. Als je dit te vaak doet stort je op een gegeven moment echt in elkaar. Je lichaam geeft het goed aan als er iets mis met je is, dat moet je niet verwaarlozen.

Toegevoegd na 45 seconden:
en ja, dat kan dus ook gebeuren met de mexgriep..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach als je ziek bent weet je zelf wat je wel en niet kan de ene is echt doodziek en moet op bed liggen en een ander kan misschien gewoon zijn dagelijkse bezigheden doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja moeilijk soms ben je niet ziek genoeg meer om op bed te liggen en dan ga je snel weer aan het werk, de ene dag voel je je goed en de andere dag wat minder, en dat is denk ik niet goed dat gebeurd veel te vaak, dat heeft vaak ook te maken met je werkgever en je collega's, dat er van alles geregeld moet worden en een ander voor jou moet werken... dus neem je vaak niet lang genoeg de tijd om het uit te zieken met het gevolg dat je de griep verwaarloost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigen schukd klinkt gelijk zo negatief, maar in weze is het wel zo.
Luisteren naar je lichaam is zo belangrijk, maar ja, daar hebben we vaak geen tijd voor.
Een griep moet je uitzieken, dat betekend dat je ook nadat de ergste klachten en de koorts weg zijn, je je lichaam ook nog op krachten moet laten komen, doe je dat niet dan zal je vaak langer last houden, want je lichaam heeft echt de rust nodig. Dit zal je merken doordat je lang moe blijft, dus als je luisterd naar je lichaam betekend moe zijn-rusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee vind ik niet. Je kan je toch ook wat slechter voelen dan normaal? Als je dat regelmatig hebt (wat allerlei oorzaken kan hebben, ook psychisch!) dan denk je dat het wel weer overgaat en ja.. dan kan je het onbewust verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je echt griep heb kan je niks meer ookal zou je dat willen.het kan wel dat je te snel weer je normale ding gaat doen en dan is je lichaam nog zwak en heb je kans dat je snel weer ziek wordt. of het nou de griep is of de mex.griep geef je lichaam de tijd om weer sterk te worden om te vechten tegen al die bacteriën.