Is het normaal om op de eerste dag menstruatie helemaal niet bloedt?

echt helemaal geen bloed pas halver tweede dag en dan zeker niet veel maar vrij weinig en geen hevige menstruatie verder, wat kunnen de oorzaken zijn? en is dat normaal??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
wees blij dat het niet zo veel is.
Heb je last van stress of ondergewicht? eet je verder gezond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een teken dat je menstruatie begonnen is, is als je bloedt. Dus waarom denk je dat je menstruatie begonnen is als je nog niet bloedt? Ik snap je vraag niet eigenlijk... Of ligt dat aan mij..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee miss ann, ligt niet aan jou. Als je geen bloedverlies hebt ben je nog niet ongesteld.
De vraag is raar. Ze is gewoon niet ongesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nouuu, waarom ik denk dat ik ongesteld ben eerst aan data natuurlijk en ik zie eerst wel afscheidingen wat naar bloed en ongesteld luidt maar heel weinig een drupel ofzo en ook bruin, dus dan weet ik zo dat ik ongesteld ben maar verder bloed niets meer tot de volgende dag pas , ik gebruik trouwens ook helemaal geen pil, stress heb ik all een tijdje ja :(
Ritsuka
12 jaar geleden
een paar bruine druppels betekend dat je ongesteld bent, het moet gewoon even op gang komen.

Antwoorden (4)

helemaal niks mis mee ! je menstruatie is geen klok die het elke keer op het zelfde tijdstip 'doet' en de hoeveelheid kan ook elke keer anders zijn .
Oorzaken? ik denk dat dat aan je hormonen ligt en aan je gemoedstoestand ? hoe drukker jij je maakt (stress) heeft dat ook invloed op je gestel.
Heb jij het idee dat het niet 'opgang komt/erg last van hebt' gaf mijn huisarts het advies om een wijntje/borreltje te nuttigen omdat dat je bloed dunner maakt, maar ik denk ook dat ik er dan ontspannender van werd wat ook goed is 'om de boel los te laten' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op die eerste dag niet bloedt, dan is je menstruatie nog niet begonnen. Waarom noem je de dag waarop je begint te bloeden noem je toch de eerste menstruatiedag?
Misschien bedoel je dat je aan de pil bent en dat je in de pilloze week de eerste dag nog niet menstrueert? Dat is geen enkel probleem. Heel normaal zelfs.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry voor de rare zin. Ik bedoel: Je noemt de dag waarop je begint te bloeden toch de eerste menstruatiedag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bloed pas de derde dag ongeveer na de laatste pil van de maand... Maar zolang je elke maand vrij regelmatig je menstruatie hebt, is er niets mis. Je kan altijd eens naar de dokter gaan als je je zorgen maakt. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste dag van je menstruatie IS de eerste dag dat je bloedt, dus je vraag klopt niet.
Als je bedoelt: ik slik de pil, en ik heb niet direct een bloeding in mijn stopweek, dan is het antwoord: dat is sowieso geen ongesteldheid, en die onttrekkingsbloeding (zoals het dan heet) kan soms gelijk komen, en soms pas na een week, en alles er tussenin.
Als je de pil slikt, kan het heel goed zijn dat het bloedverlies minder hevig is dan toen je nog gewoon ongesteld werd (dus de pil niet slikte). Dat is voor veel vrouwen een van de redenen om de pil te slikken.