Een knuffelbeest wat ook communiceert met je. Ze zijn warm, je kunt ze borstelen en erop rijden.
De speelgoedbranche doet ook een duit in het zakje met : MY little Pony, Barbie en haar paard, etc.
Veel meisjesbladen (Tina) gaan over opmaken, uitgaan, paardrijden,terwijl de jongensbladen meer technischer zijn en stoerder.
In combinatie met een overvloed aan de kleur roze is het lezen over paarden (tijdschrift), het verzorgen van een paard, het borstelen van een paard en het spelen met paardenspeelgoed een hele mooie combinatie die meisjes op vroege leeftijd al aantrekt.
Daar wordt de basis gelegd en dan is op zekere dag de gang naar de manege een hele kleine stap. Vakantiewerk als paardenverzorgster is ideaal !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de maatschappij: paardrijden wordt als meisjesachtig gezien. Net als jongens die voetbal leuk vinden omdat ze er van jongs af aan mee geconfronteerd worden. Dit trekt tegenwoordig wel bij met meisjeselftals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De liefde voor paarden (of soms andere dieren) is een soort voorloper voor de liefde van jongens. Een soort 'oefening'. Je ziet ook vaak dat dat moeiteloos in elkaar over gaat: meiden die een vriendje krijgen zijn steeds minder vaak te vinden in de manege.

Natuurlijk geldt dat niet voor alle meisjes (sommigen blijven hun hele leven paardengek) en sommigen zul je nooit vinden in de manege: die zijn aan het voetballen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mhm, ik vraag me toch af wie zich nu het meest beledigd moet voelen dat het paard de voorloper is van jongens: Mijn vriend of mijn paard ;-) Ik gok mijn paard, die heeft het grootste ego ;-) Trouwens, waarom zouden paarden dan geen voorloper zijn voor jongens, die dan stoppen als ze een vriendin krijgen? Ik ken overigens zat jongens (Ja, ook volwassenen! :P) die paardrijden, daar niet van. Maar ben even benieuwd naar jou theorie hier over ;-)
Wat niet wegneemt dat meisjes in de puberteit heel vaak de paarden verruilen voor de jongens. Maar of dat nou de reden is dat er al vanaf hun zesde meer meisjes op paardr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op paardrijden zitten dan jongens....? Sorry, te vroeg enter ;-)