Is het "goed" om het gehele jaar door zonnebrandcreme en aftersun te gebruiken op je lichaam?

Ik ben heel veel buiten en merk dat mijn huid behoefte heeft aan een goede creme en ik reageer altijd goed op zonnebrand en aftersun

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Als je buiten bent is het goed om je te beschermen tegen de zon, zowel in de zomer als in de winter, gewoon blijven doen dus, het merk maakt niet uit, al bevatten de wat duurdere merken wel wat meer verzorgende ingrediënten, de aftersun kun je ook gewoon als bodylotion gebruiken, gebruik wel een speciale voor het gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inmiddels toch wel algemeen bekend dat die duurdere merken niet beter zijn? En dat "speciaal voor het gezicht" echt onzin is? Huid is huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit had ik ook al gemeld, dat de duurdere merken niet beter beschermen, zij bevatten wel wat meer verzorgende stoffen. De gezichtshuid is wel dunner, dan de huid op het lichaam, daar rekening mee houden is dus niet zinloos.

Andere antwoorden (1)

Op het lichaam is het prima, je kunt je huid prima op die manier verzorgen. op je gezicht zou ik eerder een dagcreme met spf adviseren, omdat dat vaak 'completer' is dan een zonverzorging. Aftersun is heerlijk herstellend en hydraterend, dus heel prettig voor 's nachts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem; naast een beschermingsfactor kun je bij een dagcreme kiezen of dat 'ie moet hydrateren, voeden, anti-aging, anti-pigmentatie en/of andere functies moet vervullen. Een zonverzorging is vaak alleen maar een zonverzorging, die houdt weinig rekening met huidtypes en huidcondities. Daarom kun je in je vakantie je zonverzorging prima als dagverzorging gebruiken, maar moet je daarna echt weer overstappen op een 'echte' creme.