Als anderen een spiegel voor je zijn, betekent het dan dat ALLES wat je ziet van jezelf is?

Toegevoegd na 9 minuten:
Je ziet iemand en reageert erop. Dus zegt dat alles over jou en niets over de ander.........of????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, daar zit wel gedeeltelijk waarheid in! Hangt er wel vanaf, wat je ziet! Als het iets is wat jou tegenstaat, hoeft dit niet altijd iets van jezelf te zijn. Wanneer jij onzeker bent en iemand ziet die zelfvertrouwen heeft, zal jij je tot die persoon aangetrokken voelen omdat je op zoek bent, bewust of onbewust naar zelfvertrouwen. Wanneer jij graag bijvoorbeeld intelligenter zou willen zijn. zal iemand met een hoog intelligentie je aantrekken omdat dat iets is wat je zoekt. Wanneer jij graag zou willen leren om intiemer met anderen om te gaan, zal iemand die dit wél kan, je ook aantrekken. Meestal trekt je het geen aan wat het tegenovergestelde is van jezelf. Of reageer je daar op. Wanneer je ouder bent, zoek je vaak naar je gelijke. Ik noem het vaak een spiegelbeeld!

niet in publieke ruimten.

Dat is een gevaar dat je altijd loopt: de wereld interpreteren conform de structuur die jezelf voor ogen hebt. Een soort van: "zoals de waard is vertrouwt die zijn gasten".

Ligt eraan of de spiegel wel een waarheidsgetrouw beeld geeft. Je hebt van die spiegels waar je dikker in lijkt, langer in lijkt, je hebt echte lachspiegels, Ik bedoel maar ... Dus nee niet alles! Maar t kan geen kwaad in de spiegel te kijken en je dan af te vragen of je er in een andere spiegel ook zo uitziet. Toegevoegd na 3 minuten: Heb je al eens met een spiegel schuinweg in een spiegel gekeken? Daar komt geen eind aan!

Nee! Maar doorgaans ergert een mens zich het meest aan zijn/haar eigen tekortkomingen die je in een ander ziet. Dus zegt het doorgaans meer over jezelf dan over een ander. Je mag het ook zelfreflectie noemen i.p.v. spiegelen.

Een ander is alleen een spiegel voor jou als hij/zij jouw laat zien hoe jij bent. Goede vrienden, goede gesprekken, goede relaties kunnen een spiegel zijn. In het voorbeeld wat jij schrijft is het geen spiegelen, wat mij betreft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100