Ik krijg vaak kippenvel en een heel naar gevoel bij bepaalde mensen. Soms word ik er echt misselijk van. Ik luister er nu naar maar waarom heb ik dat?

Ik heb dan het idee dat die mensen iets heel naars over zich heen hebben en wil dan zo snel mogelijk zo ver uit hun buurt. Vaak krijg ik achteraf ook nog gelijk over ze.
Ik ken niemand die dit ook zo sterk heeft.
Is er iemand bekend mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit heb ik ook, het kunnen de meest random mensen zijn. Ik hoef ze niet eens te kennen. Dit gevoel blijft mij dan ook jaren najagen. Ik hoef maar een keer aan ze te denken en het gevoel komt terug.
Ik ervaar vooral misselijkheid en een weeïg gevoel wat vaak resulteert in kippenvel.
Echt heel naar. Het is mij pas een paar keer overkomen, bij sommige mensen vaagt het ook weg, bij anderen blijft het gevoel hetzelfde.

Antwoorden (3)

Er zijn in mijn omgeving meer mensen met deze gevoeligheid. Je vangt blijkbaar iets op, dat wordt omgezet in een lichamelijke sensatie. Dat gaat heel direct.
Bij andere mensen gaat in zo'n geval het hoofd aan het werk. Dat gaat langzamer en er zitten allerlei cognitieve filters tussen. Daardoor gaat die directe waarneming verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
als je zo gevoelig bent,wat ik niet betwijfel,zou je toch ook positieve signalen moeten opvangen?als je daar niet voor openstaat ben je misschien gewoon depressief,dan kun je heel gevoelig zijn voor negatieve signalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, daarover heeft vragensteller het inderdaad niet.
niko
12 jaar geleden
dan zul je dus met je al dan niet vermeende hooggevoeligheid moeten leren omgaan en accepteren dat aan het hebben van een gave ook minder leuke kanten zitten.jin en jang dus.
Dan ben je hooggevoelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
zou best kunnen.maar waarom krijgt hij/zij dan enkel negatieve signalen binnen.?zou ook een depressie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HSP,ja,dat komt echt veel vaker voor dan sommige mensen denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was een grapje. Hooggevoeligheid bestaan natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer van je reactie op je eigen antwoord.
HSP bestaat echt wel en wordt steeds meer erkend,ook in de psychiatrie.
Ik ben er zelf op getest,was een idee van mijn behandelaars in GGZ,dus..
Er zijn meer mensen op GV hier met HSP.
Denk eens na wat het betekent,er zijn mensen die nou eenmaal veel gevoeliger zijn voor indrukken en impulsen.
Bij mij bijvoorbeeld komt alles keihard binnen en op me af.
Ik moet me daar soms echt van afsluiten.
En er zijn veel meer mensen die dit hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HSP bestaat wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een antwoord geven van hooggevoeligheid en dan beweren dat het een grapje is en het niet bestaat? Min van mij dan als je je eigen antwoord al niet geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stam plus t graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Punt aan het einde van jouw zin dan muggezifter. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch op regeltjes let HansBrinker, dan citeer ik graag uit de richtlijnen van deze site: "Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan."
mensen die depressief zijn ,kunnen soms extreem openstaan voor negatieve signalen.