Kun je op één locatie afvallen? (in dit geval buik, zie verdere uitleg)

ik ben niet de meest slanke persoon, maar heb na veel jaar mijn lichaam geaccepteerd.
Nu wil ik graag toch een wat plattere buik. gewoon omdat ik me daar lekkerder in voel.
Ik heb via internet een total gym gekocht, en vraag me af, dat als ik daarop buikoefeningen ga doen, of ik dan ook een kleine cupmaat krijg. het zal me nooit lukken superslank te worden (is mijn bouw gewoon niet, is ook niet erg) maar als mijn borsten nou eerst heel veel afvallen, dan klopt het qua verhouding niet meer....

kan ik "boven" behouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat kan, je kunt het alleen helaas niet zelf sturen. Misschien ben jij één van de gelukkige vrouwen die vooral haar buik verliest en minder op andere plekken, maar het kan net zo goed zijn dat je eerst rondom je heupen en bij je borsten afvalt.

Op zich is het wel zo dat als je specifiek op je buikspieren traint, en niet per se probeert om af te vallen, dat het doen van buikspieroefeningen dan geen invloed zal hebben op je borsten. Je moet dan dus specifiek trainen op strakkere buikspieren, en niet minder gaan eten of zoveel gaan trainen dat je echt afvalt.

Wat verder nog helpt, is om aan je houding te werken: als je leert om te staan met een gekanteld bekken, en niet al te holle rug en licht aangespannen buikspieren, waarbij je je borstbeen goed opstrekt zodat je borsten wat naar voren lijken te komen, toon je jouw figuur waarschijnlijk op haar mooist. Dat kun je natuurlijk ook trainen, eventueel met hulp van bijvoorbeeld een oefentherapeut Cesar of Mensendieck die je een goede houding aan kan leren. Oefen voor de spiegel, en ga zo vaak mogelijk op een dag (liefst minimaal elk uur) bewust je houding corrigeren. Je krijgt dan vanzelf een mooiere houding, ongeacht of je nog afvalt en waar je dan precies afvalt.

Alternatief om je vormen een beetje te tonen zoals je wilt, is om vooral met kleding te werken. Dus kleding die accenten legt waar jij dat wilt. Iets wat je buik maskeert en juist je borsten mooi uit laat komen, eventueel met een voorgevulde of push-up bh, kan een heel ander figuur geven. Optisch dan. En je kunt ook corrigerend ondergoed gebruiken, zodat je je buik wat platter maakt.

En uiteraard kunnen buikspieroefeningen geen kwaad. Als je ook maar aan je rugspieren denkt, een verkeerde balans in de opbouw van je spieren kan rugklachten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hardlopen helpt goed en daarna als je opgewarmt bent goed buikspier oefeningen doen, elke dag 2 a 3 minuten situps is goed voor je om af te vallen en een strakker postuur te krijgen veel gezonde dingen eten en vaker taart en zoete dingen te laten staan niet elke keer want je mag best wel eens wat snoepen als je van jezelf gewoon een volle cup hebt zal die niet snel minder worden behalve als dat ook "vet" is om het zo maar te zeggen maar bij de meeste gevallen zoals ik het hoor wordt je cup er niet minder op. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onmogelijk om selectief af te vallen, je kunt niet bepalen waar je lichaam het vet vandaan haalt als je afslankt.
De buik is vaak wel de regio waar vrouwen het langste vet blijven houden.

Er zijn wel dingen die kunnen helpen, oefeningen doen kan schelen, maar het is vooral je voeding die je flink moet aanpassen.
Minderen met suiker, zout alcohol en hevig bewerkte producten. Eet meer natuurlijke producten, groenten fruit eiwitten etc. Zie ook de bron voor meer tips over goede voeding.

Toegevoegd na 2 minuten:
Naast je voeding meer aanpassen naar 'clean eating' een combinatie van cardio en krachttraining doen.
Het beste is 5-6 keer in de week een half uur tot een uur trainen. Als dit niet lukt, kun je ook een paar keer HIIT, dit is in een korte tijd heel intensief trainen.
Voorbeelden hiervan kun je zien op sites als Bodyrock en Fit Villains (zie ook bron).
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig
Ritsuka
12 jaar geleden
Bedankt :)
De kans dat jouw borsten plots heel veel gaan afvallen vanwege het herhalen van buikspieroefeningen is wel heel erg klein. Dus maak je daar vooral geen zorgen over.

Als je plaatselijk wil afvallen met natuurlijke hulpmiddelen dan kan je ook eens de informatie via bijgevoegde link lezen. In wezen zijn die afslankende patches bedoeld om 's nachts op je voetzolen te kleven maar je kan ze ook gebruiken op plaatsen waar je direct wenst af te vallen, zoals op dijen of buik.
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar ik heb er enkele jaren geleden wel effectieve voor- en na resultaten van gezien bij mensen die ik ken en het werkt echt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel. Maar dan hebben we het over liposuctie, een operatie dus.
Als je veel buikoefeningen doet, kan het zijn dat je buik eerst dikker lijkt te worden (omdat het spiervolume toeneemt), als je mazzel hebt en verder wat afvalt zal daarna de vetlaag ook op je buik misschien iets afnemen.
Maar je kunt niet selectief afvallen door oefeningen.