hoe weet je dat je weer ongesteld word?

ik ben ongesteld geworden maar ik weet niet hoe je weet dat het afgelopen is, want als het gewoon zo is dat je geen bloed meer ziet, dan is het toch maandverband verspilling?
en hoe weet je waneer je het weer word? straks ben ik weer doorgelekt op school....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 17 jaar.
Ik neem toch aan dat je wel weet hoe de menstruactiecyclus in elkaar zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar gaat het nu niet om
Ritsuka
12 jaar geleden
Kun je dit niet aan je moeder vragen? Vaak lijkt je cyclus op je moeder, dus ze kan je vast wel tips geven.
Ritsuka
12 jaar geleden
En is de pil geen optie? Zo kun je zelf bepalen wanneer je ongesteld word.

Antwoorden (3)

Pas wanneer je weer 'witte' afscheiding hebt... Dan is het afgelopen. Want een schoon maand verbandje is geen garantie...
Je kan ook altijd een vinger in je vagina stoppen en die afvegen aan een witte tissue. Zie je verkleuring.. Dan is het nog niet over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe weet je dat het weer begint?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld word genomen 1ste dag van je ongesteldheidsdag + 28, de volgende dag is meestal van je ongesteldheid. MAAR iedereen is anders hou altijd een maandverbandje bij de hand, draag de laatste week geen witte broeken.
Luister naar je lichaam. Lichte buikpijn, gevoelige borsten, harde buik. Na een tijdje herken je het wel. Maar het komt altijd als een verrassing.
Het eerste jaar is het nog onregelmatig, maar als je niet ongesteld bent hoef je geen maandverband meer in te doen, als er na 1 of 2 dagen geen bloed meer in je maandverband zit is je ongesteldheid even over. als het dan over is tel je 28 dagen verder, bij die dag zet je in je agenda of kalender een tekentje of smiley dat je weet dat je rond die dag ongesteld kunt worden, doe een dag of 2 dagen van te voren een inlegkruisje in je ondergoed. doe zoiezo altijd maandverband in je tas, voorals je het heel onverwachts word. meestal duurt je ongesteldheid een week
heb je hier nog een vraag over? stuur me dan een berichtje.
Groetjes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik in plaats van maandverband een inlegkruisje als je denkt dat het is afgelopen. Neem maandverband mee naar school. Op het moment dat jij denkt dat je door bent gelekt, dan controleer je dat en neemt maatregels waar nodig.
Je mag wel vertrouwen hebben in je eigen lichaam, je kunt aan je lichaam merken dat je ongesteldheid is afgelopen en wanneer je weer begint. Je borsten zijn dan gevoeliger, je hebt wat kramp in je buik, je begint te schransen (hier die chocolade!!!), je hebt stemmingswisselingen/pms. Sommige dames kunnen hun eisprong voelen en weten dan dat het over twee weken weer raak is.
Als je hierover zo onzeker blijft, kun misschien overwegen om aan de pil te gaan, dan weet je waar je aan toe bent.