mijn zoon v 20 jr heeft in 07 een pericarditus en een klaplong gehad en in 08 nog 2x 'n beginnende klaplong, is dit geen risicogroep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Overleg dit even met je huisarts die kan het risico beter inschatten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf 25 jaar geleden een klaplong (pneunothorax) gehad en daarna nooit meer last van gehad. Ik weet niet wat ik moet verstaan onder "beginnende" klaplong.
Je hebt er een of niet.
Ik beschouw mezelf niet tot de risicogroep door die klaplong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua longen zijn volgens mij alleen de mensen met een chronische longziekte risicogroep. (astma, copd etc)

Een klaplong hoort niet in deze categorie mijns wetens. Je kunt altijd even met de huisarts overleggen of dit inderdaad klopt, maar waarschijnlijk geen risicogroep.