Waar komen die benauwheidsklachten toch vandaan?

Het valt mij op dat ik in de woonkamer vaak last van kortademigheidheid en hoest heb, met slijmvorming in de keel. Deze klachten heb ik alleen als de ramen gesloten zijn en de verwarming aan. In andere ruimten van mijn woning heb ik geen last. Ik ventileer ruimschoots voldoende, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb daarnaast enkele ramen. Wel zijn de spouwmuren geïsoleerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

misschien moet je eens rondkijken in je kamer...miss vloerbedekking, huisdieren..waar je niet tegen kunt,maar ook planten kunnen vaak allergische klachten geven.. heb je wollen dekens op je bed? ga eerst saneren in je huis, als je klachten blijven aanhouden ga dan even een keer langs je huisarts ...

Er zijn inderdaad enkele isolatiesoorten bekend die dit effekt afgeven: dat is in een TV-consumentenprogramma ter sprake geweest - welke van de 2 weet ik niet meer. Omdat het een ruimte is die verwarmd wordt kan ook mijtenpoep nog de oorzaak zijn: op boerderijen wordt zelfs iedere dag gestofzuigd anders heb je geen leven meer vanwege het vele gekrab aan geslachtsdelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100