Horen kinderen tot 5 jaar vanaf nu tot de risicogroepen en moeten ze elk jaar ingeent worden voor de griep?

De mexicaanse griep is een milde griep. De kinderen die zijn overleden hebben bijna allemaal andere afwijkingen gehad. Helaas overlijden er elk jaar mensen aan de griep.
Maar waarom worden nu alle kinderen tot 5 jaar ingeent? Waarom zou je ze niet gewoon onder de wol stoppen als het lichaam niet voldoende weerstand kan bieden tegen de griep en ze goed uit laten zieken? Zo doen we het toch al jaren?
Niemand kan mij de zekerheid geven dat de stoffen helemaal veilig zijn en zonder bijwerkingen, nu of op langer termijn.
De een zegt dit, de ander dat. Wie ik moet geloven is mij niet duidelijk.
De griep is uitgebreid maar niet heftiger dan andere griepvirussen. Waarom nu het inentingsprogramma? Wordt dat vanaf nu elk jaar zo geregeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze vraag zou je beter moeten stellen aan de farmaceutische industrie. Zij bepalen het beleid. Hoeveel winst ze dit jaar willen maken. Een extreem sterke lobby/aanwezigheid is in de regering. Kijk maar naar onze adviseur Osterhaus. Die maakte echter een klein foutje door de aandelen van het vaccinatiebedrijf op zijn eigen naam te zetten.

In Nederland is een enorme propaganda gevoerd. Het gaat nergens over. Er wordt net gedaan of het een dodelijk virus is. Dit virusje is niks meer niks minder dan elk ander virusje. Normale gezonde mensen blijven gewoon een paar dagen thuis zoals bij elke griep. Niks aan de hand.

Leer van het verleden toch? Als je de statistieken bekijkt bij andere massa inentingen dan zul je constateren dat het dodental juist stijgt wanneer men massa inentingen doet.

Gezonde mensen
Heb gewoon een gezonde levensstyle en eet je vitamientjes, Neem rust & voorkom uitputting van je lichaam.

Voorkomen is beter dan genezen.
En je lichaam voor de gek houden met chemische middelen hoort niet bij het voorkomen. Dat is een noodmiddel.

Ik wens u zeer veel succes bij het nemen van de juiste keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De inenting is eenmalig, en kinderen tot 5 jaar worden dus niet automatisch elk jaar ingeënt nu...
Er zijn uitgebreide testen gedaan, en vooralsnog zijn er geen bijwerkingen geconstateerd!
Je moet ook een beetje vertrouwen hebben in de gezondheidszorg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chek jij deze site maar is ook even.
Alles over vaccinatie

http://www.vaccinatieweek.be/defaultSubsite.aspx?id=8228
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom nu het inentingsprogramma?
Omdat de regering het aan niemand kan verkopen als er kinderen dood gaan aan de griep en dat ze dit simpel met een inenting hadden kunnen voorkomen. Daarom.
De regering heeft het namelijk altijd gedaan, als er kinderen sterven aan de inenting, hun schuld, als er kinderen sterven aan het gebrek aan inenting, hun schuld.
Het is beschikbaar, dus gebruiken ze het ook. Want schuld hebben aan iets waar je heel simpel wat aan had kunnen doen, dat is aan niemand uit te leggen.

Dus nu met dit inentingsprogramma doen ze er in dat opzicht alles aan om de kindertjes te redden, tevens ook alle andere mensen trouwens :-)