Wat kan je doen tegen misselijkheid, overgeven en een brandend gevoel in je maag als je ziek bent? En wat kan je het beste eten?

Zijn er dingen die dat pijnlijke brandende gevoel verlichten, of die overgeven tegen gaan?
Met name als de apotheek al dicht is.
Eten: welke dingen hou je het beste binnen en welke dingen maken de situatie juist erger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

klinkt raar... Vanille vla helpt tegen maag zuur branden... Wat soms ook helpt maar grote kans dat het er met zo hard weer uitkomt is coca cola... Beterschap'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Heb wel eens gehoord dat kippenbouillon helpt en de maag gerust stelt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee en een beschuitje.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja. Goed voor je buik bij buikpriep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het lichaam aangeeft dat er wat uit moet omdat het ziek is, kun je dat het beste gewoon laten gebeuren... verzet je er niet tegen... het is wel niet leuk, maar beter dan nu wat te eten, als de maag aangeeft ziek te zijn...
drink wat lauwe thee en wees lief voor je lichaam...
sterkte er mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral niets eten de komende 24 uur, en je maag tot rust laten komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterk gerkruid voedsel maak het in het algemeen eerder erger dan beter ,een beschuit met appelmoes en kaneel kan helpen tegen misselijkheid,net als inderdaad de oud hollandse kippensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar hapjes vanillevla neutraliseert je maag... Tip van mijn huisarts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zit m dat dan in de vanille of in de zuivel?
Melk drinken... of cola!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermijd sterk gekruide, vette en scherpe voedingsmiddelen. Pas op met koffie en koolzuurhoudende dranken.
Als je in bed ligt eet goed rechtop, zodat de maag de ruimte heeft.
Eet rustig en kleinere maaltijden verspreid over de dag.
Warme melk en vanillevla kunnen een uitkomst bieden.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domperidon kan overgeven tegengaan, door het voedsel in de maag sneller naar het darmstelsel te sturen, maar helpt niet altijd.

Rennies werken tegen brandend maagzuur.

Als je er vaak laast vaan heb... noar de dokter goan woar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je 2de dokter

http://www.maagzuur.nl/index2.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malox wil mij wel helpen, maar dan wel alleen tegen brandend maagzuur. Of Graviscon vloeibaar.