Trekt parfum in de zomer insecten aan?

Dus hoe groot is het risico dat je wespen en bijen achter je aan krijgt als je in de zomer parfum op spuit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dit is niet alleen in de zomer hoor, over het hele jaar heen zorgt een luchtje op ervoor, dat de insecten die er zijn komen kijken waar het "bloempje" is wat ze ruiken. Alleen in de zomer is het meer, want dan zijn er veeeeeel meer insecten. En ja, het risico is groot, want je neemt geen vieze parfum en dus ruik je altijd lekker. Te lekker om geen bijen en wespen achter je aan te krijgen. Wat een dilemma nietwaar?!? Hahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar natuurlijk. Het insectenoog wil ook wat. Een bloemetjesblouse doet wonderen. Ik geloof zeker dat dat ook meespeelt.

Andere antwoorden (2)

Sommige parfums en eau de toilettes trekken zeker insecten aan. Mijn vrouw heeft zo eens een lelijke steek van een horzel opgelopen. Welke precies insecten aantrekken, is moeilijk te zeggen. Ik denk vooral die geurtjes die iets zoetigs hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bloemetjesgeuren?!?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal een daas geweest zijn, want horzels steken niet. En ook dazen worden niet aangetrokken door bloemengeuren, maar door zweetgeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed Hippo!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn, het is een hele tijd geleden. Het was in elk geval een monster (en ik dacht géén wesp).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een daas is zo'n stevige vlieg met geblokte vleugels, die je echt kan achtervolgen. Meestal te vinden in een omgeving met schapen en koeien.
Sommige mensen voelen de steek heel goed (en kunnen de daas dan gelijk doodslaan), anderen voelen die steek niet en kunnen dan jeukende en brandende bulten krijgen met de omvang van een dinerbord :/
"Op bloed beluste vrouwtjesdazen komen af op geuren, warmte en beweging om prooien te vinden." (Wikipedia)
Goede macrofoto van zo'n beest: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Daas_op_been_%28omgeving_Goor%29.jpg
Zonnige parfums wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn dat dan? 'zonnige parfums'?