Microgynon 30 en ongesteld door de pil heen? wat is er aan de hand?

ik slik microgynon en ik ben nu bijna aan het einde van mijn derde strip ik heb de 2 strips er voor doorgeslikt (1strip leeg, meteenvolgende en 2estrip leeg meteen volgende en nu dus aan de 3e strip bezig) en nu ben ik ineens ongesteld (heb er nog ongeveer 9 pillen inzitten) en nee geen doorbraakbloeding maar echt ongesteld. buikpijn hevig bloeden ( meer dan normaal). wat kan dit zijn? ik heb wel antibiotica geslikt maar dat was 7 dagen bij de 2e strip. Moet ik de dokter bellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Had ik ook toen ik nog de pil gebruikte en weleens doorslikte. Niks aan te doen. Verder doorslikken heeft geen zin, aangezien je menstruatie nu echt is doorgekomen (in zoverre het een menstruatie is bij pilgebruik). Nu stoppen met doorslikken en je stopweek inlassen en daarna weer 'gewoon' beginnen.
Ik kreeg er na een aantal jaren steeds vaker last van, ik kon niet meer doorslikken zonder dat ik doorbraakbloedingen kreeg. Mijn huisarts zei dat na verloop van tijd de reactie van je lichaam op hormonen kan veranderen en raadde me aan van pil te wisselen. Ik ben toen naar een ander merk (en andere werkzame stof!) overgestapt en toen ging het weer een aantal jaar goed. Omdat ik uiteindelijk wèèr hetzelfde probleem kreeg (zonder dat er lichamelijk iets mis was, dat is wel even gecheckt), heb ik uiteindelijk een mirenaspiraaltje laten plaatsen. Nu ben ik helemaal niet meer ongesteld, hèèrlijk! :-)
Als je dus steeds vaker last krijgt van bloedingen terwijl je doorslikt, zou ik eens overleggen met je huisarts.
Overigens kan het best zijn dat je lichaam nog in de war is van die AB-kuur.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB Als je onveilige seks hebt gehad te kort op die AB-kuur, dan was er kans dat je toch een eisprong hebt gehad en zwanger bent geraakt. Dan zou er nog een kleine kans zijn dat de bloeding die je nu hebt, de afstoting van een vruchtje is. Maar dat zal dan héél pril zijn geweest en dan is het niet nodig volgens mij dat je daarvoor naar de Huisarts gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je al lang de pil pakt en dit de eerste keer is dat dat gebeurt, zou ik voor de zekerheid ff de dokter bellen. Is vermoedelijk niks ergs, maar dan weet je ook zeker wat je ermee aan moet vangen. Persoonlijk denk ik niet dat het een probleem zal zijn, als het gewoon eenmalig is. Als je de pil nog maar net neemt kan het misschien wel zijn dat de pil te zwak is ofzo. Sowieso blijft het wel zo dat je met de pil hormonen slikt en je lichaam daar soms gewoon een beetje door in de war raakt..