Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik door m´n overhemd zweet?

Ik draag altijd nog een t-shirt er onder maar daar gaat 't ook doorheen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/anti-transpirant.156411
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spuit deo op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amber593: deo helpt niet, antiperspirant wel (deels).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet bewegen!

Antwoorden (3)

Katoen dragen helpt.Dus katoen shirt en katoen overhemd. Misschien is shirt en overhemd te warm, probeer eens een ouderwets hemd te dragen of niks onder je overhemd (hangt er natuurlijk vanaf of die doorschijnt).
En als je alleen onder je oksels zweet kan je een extra dry deo gebruiken (met meerdaagse werking), niet ieder dag gebruiken maar 1 of 2x in de week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan verschillende natuurlijke oplossingen tegen overmatig zweten. Het is aangeraden er verschillende uit te proberen en die oplossingen te behouden die het meeste resultaat opleveren.
Drink elke ochtend een glas tomatensap bij het ontbijt. Tomatensap verkoelt het lichaam en voorkomt overmatige transpiratie.
Het drinken van water is één van de meest eenvoudige natuurlijke oplossingen tegen overmatig zweten omdat het je lichaam ontgift. Hierdoor ga je automatisch minder zweten.
Maak een kopje thee van gedroogde salie. Drink dit twee tot drie keer per dag.
Caffeïne, alcohol en pikant eten vermijden
Bepaalde voedingsmiddelen zoals caffeïne, alcohol en pikant eten zorgen ervoor dat je meer gaat zweten en moet je dus zoveel mogelijk vermijden.
Ruimzittende katoenen kleren
Draag altijd ruimzittende katoenen kleren. Hierdoor kan je huid gemakelijker ademen en wordt overmatig zweten tegengegaan.
Aardappelen zijn een goede natuurlijke oplossing om overmatig zweten tegen te gaan. Snij de aardappel in twee en wrijf met de natte kant de zweetoksels en zweetvoeten in. Laat opdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf last van overmatig zweten. Hiervoor kun je middels krijgen bij de huisarts. Ik zweette zo erg onder mijn okels, dat ik nu botox ingespoten krijgt. Het doet niet echt pijn, en ik ben drie maanden van het zweten af! Kan nu weer kleurige shirts aandoen.