Waarom vinden vrouwen vaak hun uiterlijk belangrijker dan mannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geldt dan iet voor mij... ik vind mannen belangrijker dan mijn uiterlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij zo'n vraag ook maar net waar je de klemtoon legt. Tenminste aan de antwoorden te zien ;)

Het beste antwoord

Vrouwen vinden het uiterlijk van mannen steeds belangrijker. De dikte van de portemonnee speelt een afnemende rol bij de keuze van een partner. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek. De wetenschappers verklaren de verandering met de groeiende financiële zelfstandigheid van vrouwen. Vrouwen zonder geld neigen er dan ook nog steeds toe de financiële status van een man belangrijker te vinden dan zijn uiterlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat mannen het belangrijker vinden... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken vrouwen die mannen belangrijker vinden dan hun uiterlijk, hoor. Dus die stelling gaat zeker niet altijd op.
14 jaar geleden
Ik vind mijn man belangrijker dan mijn uiterlijk.
En het uiterlijk van mijn man vind ik ook belangrijk.
En ik ben een vrouw.
En ik schat in dat ik niet echt een uitzondering ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen op hun uiterlijk beoordeel worden, en omdat uiterlijk een kwetsbaar iets is. Mannen kunnen hun opgebouwde macht vaak wel weer ergens anders te gelde maken, maar als vrouwen hun schoonheid verliezen is hun positie kwijt. Dat maak ze onzeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiterlijk (van de man) blijkt volgens onderzoek voor vrouwen eigenlijk helemaal niet zo belangrijk te zijn. Veel belangrijker is de veiligheid die een man geeft. Liever een teddybeer met een
ronde buik die lief voor je is, dan een mooie man die onveiligheid uitstraalt. Over het algemeen gaat het bij vrouwen meer om de context.
Als de man maar geld, macht én hersenen heeft, dat is wat vrouwen pas écht sexy vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk hoe sommige GV-ers de vraag interpreteren!.
Antwoord: mannen vinden hun uiterlijk minstens even belangrijk als vrouwen dat doen. Misschien tutten ze wat minder, maar daar ben ik zelfs niet zeker van. Ik denk dat het meer van de persoonlijkheid afhangt dan van het man of vrouw zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat natuurlijk gezien vrouwen willen pronken ,verleiden.Indruk willen maken op het andere geslacht.In de dieren wereld zie je dit ook terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er vrouwen zijn die niet weten dat er ook een innerlijk bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of het wel waar is. Ik ken genoeg mannen die ook ijdel zijn en veel zorg aan hun uiterlijk besteden.