Kan je na je dertigste nog een split en spagaat aanleren of trekken de spieren dat niet meer?

Vroeg het me zomaar af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan absoluut nog. Het is wel verstandig om het langzaam op te bouwen.
Regelmatig sporten en de beenspieren oefenen. Je spieren sterker maken en beetje bij beetje je spieren oprekken.

Spieren zijn, ook bij de oudere mensen, nog goed in conditie te houden. Er zijn zelfs bodybuilders en topsporters van 65 jaar of ouder.
Het is een kwestie van verstandig sporten en langzaam de juiste spieren trainen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja dat kan en ik zeg je zelfs na je 50ste... Waarvan ik hier getuig...

Maar ik mag niet zeggen dat drugs hier in helpen, daarom die ik dat ook maar niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, wederom met gevoel voor humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is wel echt waar hoor... Ik kan niet echt split en spagaat, maar wel bijna en ik ben het lichaam steeds losser aan het maken... echt hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
foto's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soepel lichaam geeft een soepele geest.
Ja hoor ik gleed uit vorige week en het ging spontaan..
Daarna kon ik 3 dagen niet gewoon lopen.. maar goed het kan wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk!

Als je ouder wordt en je beweegt niet zoveel, dan verliest je lichaam die jonge flexibiliteit een beetje. Echter, door te bewegen stimuleer je je spieren. Met de juiste rek en strek oefeningen na de sport, verlengen je spieren zich langzaam weeer en zo kan je in enkele maanden je lichaam weer compleet soepel krijgen.

Uiteraard moet je niet proberen vanavond meteen een spagaat te doen als je de afgelopen 10 jaar als beweging het lopen naar de eerste verdieping hebt gezien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Oefening baart kunst.
Normaal gesproken moeten de spieren dit aankunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.
Dat trekken je spieren nog steeds aan.
zelfs op je 50ste..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spagaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, wel je spieren eerst opwarmen, en elke dag goed oefenen, dan gaat het best lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,

Ik ben een man van 38 en dans al gans mijn leven. Toen ik nog tiener was kan ik 180 graden spagaat. Kan ik dat terugkrijgen door hard te trainen want ik wil dat echt terughebben want ik vind dat zo leuk voor sprongen in de moderne en jazz dans

Hoe kan ik dat opbouwen doe het ook wel in de les van die oefeningen maar ik dans 10 uur in de week