Heb ik boulimia?

Zoals in de vraag beschreven staat

Ik vraag me af of ik boulimia heb. Ik ben contstant bezig met mijn gewicht, ik wil niet aankomen, en heb heel vaak eetbuien. Eerst ging ik na elke eetbui meteen fitnessen om het eraf te sporten of zelfs braken, of de volgende dag minder eten, maar nu voel ik me zo lelijk en dik dat ik niks meer doe.. ik eet gewoon door en denk steeds dat als ik naar de dietist ga dat ik dan eindelijk af val, maar tot die tijd blijf ik gewoon eten. Ik voel me vreselijk. Ik spreek vaak niet met vrienden af, omdat ik me zo dik vind.

Mijn vraag is of ik boulimia heb aangezien ik nu niet meer schuld gevoel heb omdat ik me toch al dik voel en steeds denk dat ooit een dietist me helpt dus tot die tijd mag ik eten, eerst had ik wel schukd gevoelens.

Wat moet ik doen? Ik kan het niet meer

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt met zekerheid een eetprobleem.

Jouw probleem lijkt het meest op boulimia, dat ben ik met je eens. Maar er zijn meerdere eetstoornissen die allemaal "boulimia-achtig" zijn. Welke daarvan jij precies hebt kan alleen een expert zeggen.

Jouw stoornis gaat niet vanzelf weg. Daar zul je hard aan moeten werken. Gelukkig zie je dat zelf al in.

Dat werken kun je niet zelfstandig - zie dat alsjeblieft ook onder ogen. Je hebt professionele begeleiding nodig. Niet alleen van een diëtist, maar ook van iemand die de kern aanpakt - en die is psychisch.

Ga dus naar je huisarts. Plan een dubbeld afspraak zodat je je verhaal kwijt kunt. Schrijf het vooraf op, of laat hem deze vraag zien.

Je huisarts kan en zal je verwijzen naar iemand die jou ECHT kan helpen.

Sterkte, en veel succes.
Cryofiel