Wanneer gaat een schaafwond in het gezicht weg ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe groot het is en hoe diep.
Een snee gaat vrij snel weg, maar is wat dieper, dus een grotere kans op littekenvorming. Een schaafwond is meestal oppervlakkig, blijft hooguit enkele weken, en hersteld meestal volledig (afhankelijk van de diepte).

Antwoorden (3)

Eerst is ie een dag of 2 vochtig en niet zo zichtbaar. Dan komt er een korst op en wordt ge schaaf zichtbaarder. De korst kan wel 1-2 wrken blojven zitten, afhankelijk van hoe groot deze is, of het korstje er weer af gaat ( bv door douchen of omdat het korste geen kas krijgt om goed te dichten bv doordat je aan je kussen plakt). Als er ook diepete wond tussen zit duurt t ook wat langer.
Aks het korste eraf is zit er nieuwe rjze huid onder. Die zie je de hele zomer omdat daar je huid anders reageert op de zon.
Een sneetje zou minder opvallen, maar een schaaf zie je langer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de grote en hoe je hem verzorgt, kan dit wel even duren. Denk dan aan 2 weken ongeveer, dan is de korst iig weg. Dan zul je nog lang een rode plek blijven zien. Als je er veel lucht bij laat, dus niet behangt met pleisters zal de wond sneller genezen. Zo veel mogelijk natuurlijk laten genezen (niet de korsten eraf trekken) zorgt voor een beter resultaat voor je gezicht en vaak is dat ook sneller omdat je dan geen nieuwe wond open trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal bij de drogist een flesje bio oil ,je zal versteld staan hoe snel het genezen is.