Wie weet wat juist de term borderline 2-4-6 betekend ben 42 en heb al 12 jaar de symptomen en nu is er dit vastgesteld ?

Heb er zelf 11 jaar tegen in gevochten,maar moet nu de strijd staken en heb hulp gezocht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zijn de nummers van de criteria voor borderline waaraan je voldoet.

In dit geval nummer 2, 4 en 6. Dat wil zeggen :

- Een patroon van instabiele en intense interpersoonlijke relaties, gekenmerkt door het afwisselen in extremen tussen idealisatie en devaluatie.

Hetgeen zoveel wil zeggen als dat je je partner afwisselend op een voetstuk praat of de grond in trapt.

-Impulsiviteit op tenminste twee gebieden die zelfbeschadigend kunnen zijn (overmatig geld uitgeven, seksuele uitspattingen, drugsgebruik, roekeloos rijgedrag, eetstoornissen etc). Maar niet : automutilatie, suicidale neigingen en dergelijke.

Dat betekent dat je je overgeeft aan dingen die niet goed voor je zijn, maar niet direct schadelijk of dodelijk.

- Affectieve instabiliteit veroorzaakt door enorme stemmingswisselingen en angsten die elkaar elke zoveel uur tot maximaal dagen afwisselen.

Dat houdt in dat je moeite hebt een stabiele relatie te onderhouden door je stemmingswisselingen en bijvoorbeeld verlatingsangst of een bepaalde fobie.

Het lijkt afgezet tegen de andere mogelijke symptomen een vorm van borderline die zich vooral manifesteert in relaties, zowel vriendschappelijke als liefdesrelaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Als er trouwens echt officieel borderline is geconstateerd : daar kun je ook niet zelf mee modderen ; het is niet voor niets echt een officiële psychiatrische aandoening. Als het 'alleen maar' relatieproblemen door je eigen gedrag was,en door jezelf te veranderen / om te buigen was het geen borderline. Goed dus dat je hulp hebt gezocht. En wellicht even geen (intieme) relaties aangaan ; eerst met jezelf door éen deur kunnen, pas dan is er ruimte voor een ander. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn de laatste jaren zoveel,psychische aandoeningen,en namen,zoals, autisme,asperger,borderline,add,adhd,enz....Dat je door de bomen het bos niet meer ziet,Logisch dat je daardoor
de weg in jouw wereld kwijt raakt.En niet weet waar je nou onder valt.Zoek een goede psycholoog,en laat je goed adviseren,Sterkte meisje