Omdat het een corticosteroïde-type drugs is die o.a. een glucocorticoïdisch effect heeft. Dat zorgt voor zowel extra vetafzettingen als meer etenslust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben ik blij met die laatste zin, ik dacht al dat je een vreemde taal gebruikte +1
Buiten het bovenstaande antwoord, zorgt prednison er ook nog voor dat je meer vocht vast houdt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Middelen zoals prednisolon en prednison veranderen de vetverdeling in het lichaam. In de nek, de romp en het gezicht vindt vetstapeling plaats, terwijl er bij de armen en benen juist sprake is van vetverlies Daarnaast hebben orale glucocorticosteroïden ook een effect op de vochthuishouding. Prednison en prednisolon kunnen ook de lekkere trek doen toenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het dikker worden van het gezicht en
romp wordt veroorzaakt door een
andere verdeling van het lichaamsvet.
Bij verlaging van de dosis of
stoppen met prednison verdwijnt dit
verschijnsel.
Ook kun je last krijgen van gewichtstoename
Tijdens gebruik van prednison
houdt het lichaam vocht vast. U
zult één tot twee kg aankomen.
Prednison bevordert bovendien de
eetlust. Probeer hier niet teveel
aan toe te geven.