Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost een rontgenfoto??

Heeft iemand hier enig idee?? ik wil mijn elleboog/arm een foto laten maken ik ben alleen benieuwd naar de kosten gemiddeld,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt deze niet vergoed dan?
Ik weet wel dat een röntgenfoto van je kies zo'n 62 euro is, en dat is dan in een praktijk. Hierdoor denk ik dat jouw kosten rond de 150 euro liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet zeker ben zelf de arts vergeten te vragen, maar ik ken iemand met basisverkezekering die ook een rontgenfoto heeft laten maken werden de kosten niet vergoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check voor de zekerheid je verzekering even ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een enkele basisröntgenfoto (van bijvoorbeeld elleboog of enkel) kost ongeveer 50 Euro. Zodra je een tweede foto laat maken van het zelfde lichaamsdeel maar onder een andere hoek, dan is deze tweede foto meestal wat goedkoper. De kosten van de tweede foto bedragen dan ongeveer 35 tot 40 Euro.

Over het algemeen worden de kosten voor foto's gedekt door de ziektekostenverzekering maar zolang je nog niet je eigen risico hebt betaald, betaal je de foto's natuurlijk gewoon zelf. Dit jaar bedraagt het standaard eigen risico 170 Euro en volgend jaar maar liefst 210 Euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding