hoe verwerk ik diep liggende emotie, oftewel onverwerkte emoties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door niet weg te blijven lopen voor dat wat die emotie opwekte. Stop de emotie niet langer weg maar overdenk het gebeurde, hoe onaangenaam dat ook was. Het heeft misschien ook zin om er met iemand (een psycholoog?) over te gaan praten. Ook zou je alles eens op kunnen schrijven. Eventueel het geschrevene daarna ritueel verbranden.

Via EMDR therapie. Het perfecte middel om op een eenvoudige manier af te rekenen met bepaalde traumatische, emotionele problemen van vroeger. En het mooie is, het werkt ook nog, hoe "raar" de uitvoering van de behandeling mag klinken, door middel van geluid (tikken) door een headset. Voor meer informatie en adressen: http://www.emdr.nl/

Door op zoek te gaan naar de oorzaak van de emotie. Een Emotie is een is een reactie de je krijgt of hebt door prikkels van buitenaf. Ik geloof dat het mogelijk is om te leren gaan met emoties, maar dat het niet mogelijk is emoties helemaal uit te schaken. Als je niet goed om weet te gaan met bepaalde emoties of je weet niet waar de emotie vandaan komt kun je het beste gaan kijken welk probleem of wat voor situatie ten grondslag licht aan de emotie. Je moet daarvoor goed naar jezelf kijken en op jezelf kunnen reflecteren. Als je een heel heftig probleem hebt, waardoor je niet weet hoe je met je emoties moet omgaan dan zou ik op zoek gaan naar professionele hulp passend bij je probleem. Weet je totaal niet wat het probleem is dan zou ik een psycholoog raadplegen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100