Alle deuren en ramen (zelfs het ontluchtingskiertje) helemaal sluiten voordat je je huis uitgaat ? Zie verdere uitleg a.u.b.

Wanneer er b.v. in de omgeving van je huis een grote brand is, wordt er altijd geadviseerd , de ramen en deuren te sluiten i.v.m. gevaarlijke stoffen die vrij kunnen komen. Stel, dat je niet zo snel naar je huis kunt om de ramen te sluiten die je op een `ontluchtingskiertje` hebt staan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ìk denk niet dat dat erg is. Het is meestal als je wel thuis ben dat je ze wel meteen sluit bij brand en gevaarlijke stoffen want anders wordt je wel vergiftigd. Wanneer je niet thuis ben wanneer het gebeurt mag je zo'n getroffen gebied niet in totdat het weer veilig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opzich kan het niet zo heel veel kwaad als je zelf niet thuis bent. daar waar je niet bent kun je ook geen giftige stoffen in ademen.. mocht er een brand zijn geweest waar ze dit hebben aan geranden kun je het beste de vorderingen goed in de gaten houden, en indien nodig je huis laten controleren/reinigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je thuis bent, moet je ook je mechanische ventilatie uitzetten, als je die hebt.
Stel dat je niet thuis bent, dan zul je ook niet op dat moment last hebben van rook of gevaarlijke stoffen die binnen kunnen komen. Eenmaal thuis kun je dan alsnog ventileren (met de inmiddels hopelijk weer schone lucht - en als die lucht nog niet schoon is, kom je waarschijnlijk niet eens in de buurt van je huis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had je het niet over in je vraag. Buren de sleutel geven voor noodgevallen?