IK begrijp de vraag niet zo goed maar ik denk dat je bedoelt; je hebt een antibioticum gekregen voor een week en je wilt weten of het samen kan met de vaccinatie?
Ik vermoed dat het geen probleem is, aangezien de gewone griepprik ook mag met een AB-kuur.
Voor de zekerheid misschien toch even je huisarts of apotheek bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is nou echt een vraag voor je apotheker!
Die kan bekijken of alle werkzame stoffen wel of niet samen gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doen en afmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt je vraag gesteld via Nubijlage/griep, dus ik veronderstel dat het een inenting betreft voor de griep.

inenten en een antibioticakuur is normaal gezien complete onzin. Tenzij je complicaties hebt zoals een longontsteking.

Waarom?

1. Als je ziek bent en er complicatie optreden, dan kan een antibioticakuur de complicaties verhelpen. Het virus dat de griep veroorzaakt daar werkt niets tegen, dus ook geen antibioticakuur.

2. Ben je nog gewoon gezond en je krijgt je enting dan zou de antibioticakuur preventief gegeven worden en ook dat lijkt me niet goed. Immers antibiotica in een gezond lichaam pompen heeft geen enkel doel.

Uiteraard is een inenting een vaccin van een sterk verzwakt of dood virus, maar het toedienen van preventieve antibiotica mist elk doel omdat antibiotica het virus niet doden kan.

Dus als je verder niets mankeert en de antibiotica wordt voorgeschreven in verband met je inenting, dan stel ik daar hardop mijn vraagtekens bij.

Ik adviseer je in dat geval met je arts te overleggen waarom hij de antibiotica heeft voorgeschreven. Hij of zij zal daar vast een goede reden voor hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker
Gewoon doen die antibioticakuur.
Geen risico's..!