Wat kan ik doen om iemand tegen te houden die met spoed weg wil van huis?

Een kennis wil graag weglopen van huis. Ik weet dat het heel grote gevolgen gaat krijgen. (z'n ouders kennende..)

Ik heb wel gezegd dat ik wil weten waar hij naar toe gaat en dat hij niet te lang weg moet blijven i.v.m politie. Ook moet hij een briefje thuis laten, zodat zijn ouders niet meteen helemaal in paniek raken.

Maar ik wil 'm toch proberen tegen te houden. Wat kan ik doen?? Of heeft iemand misschien tips??

Alvast heel erg bedankt!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Praten heeft trouwens niks geholpen en ouders moeten niks van psychische hulp weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kennis

Het beste antwoord

Geef hem onderdak bij jou, dan is hij in ieder geval veilig en vanuit daar kun je praten en bemiddelen en zo een oplossing voor de problemen zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wou ik ook maar hij wil hier niet heen. Hij gaat naar iemand toe waar hij ver van huis is. (heel ver)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 14
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan hij daar veilig komen?
Is hij daar veilig?
Kennen zijn ouders die plaats?
Wil hij zeggen dat hij daar is of veilig is?
Kan er daarvandaan wel gepraat worden met zijn ouders?
Kunnen jullie voor hulp zorgen (via huisarts is de eerste stap)?

Andere antwoorden (1)

Als je zijn vertrouwen hebt, probeer dan contact met hem te houden, ook als hij wel een keer wegloopt. En blijf met hem in gesprek. Respecteer zijn beslissingen, ook als die niet verstandig zijn.