Mijn dochter(9) heeft keelpijn en hoest zou ze de mex.griep kunnen hebben? wat moet ik dan met mijn andere dochter(4j.11mnd)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zou idd kunnen, krijgt ze er ook koorts bij dan zou ik de huisarts bellen. Je kan niet tegenhouden dat het besmettelijk is voor je andere kinderen, natuurlijk wel alle voorzorgmaatregelen nemen, zoals veel de handen wassen, maar veel meer kan je niet doen Het hebben van een goede weerstand is het beste ter voorkoming, gezond en regelmatig eten, op tijd naar bed. Beterschap en hoop dat het allemaal meevalt maar kan met voorstellen dat je je zorgen maakt. Bij keelpijn is een waterijsje vaak prettig en altijd genoeg drinken, eten is niet zo belangrijk drinken wel.

Meteen naar de huisarts en haal een vaccin...

Ja dat zou kunnen, daar begint het wel mee. Je krijgt er alleen wel bijna altijd koorts bij. Kan natuurlijk ook gewone griep zijn!

De huisarts bellen en vragen om advies

Wanneer je oudste dochter besmet is met de griep dan heeft ze het virus waarschijnlijk toch al door gegeven. Wanneer je kinderen verder gewoon gezond zijn dan zou ik me daar niet zo druk om maken, dat doe je toch ook niet bij een seizoensgriep? Gewoon uitzieken. Om te voorkomen dat het virus zich verspreidt kun je natuurlijk wel alle hygiënische voorzorgsmaatregelen in acht nemen; http://www.grieppandemie.nl/home/voorkomen

Ik denk van wel. raadpleeg een dokter.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100