Is het mogelijk dat de beharing van je lichaam er eerder is en dat de geestelijkheid en de rest van eht lichaam later pas komt?

Toegevoegd na 46 seconden:
puberteit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Iedereen is uniek, er is geen vaste volgorde voor de puberteit.
Ja dit kan en ja dit is normaal.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag dit, omdat de puberteit bij de meeste mensen altijd gelijkwaardig loopt.
Ritsuka
12 jaar geleden
Er zijn meiden die al op hun 12de ongesteld zijn, soms pas met 16. Met jongens is de leeftijd en volgorde ook vaak verschillend.
Groeispurt bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er bijv jonger uit dan mijn leeftijd. Het verschilt wel 4 jaar
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan komt alles bij jou gewoon iets later. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je je zorgen maakt kun je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18 en lijk op iemand van 14/15, maar wat kan de huisarts doen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een broertje van 18 die ziet er juist wel uit als een echte man, maar moet juist geestelijk die groei naar 'volwassene'nog doormaken. Deze fase kan dus inderdaad heel erg verschillen.
Ritsuka
12 jaar geleden
De ene man is net een behaarde aap (sorry voor vergelijking) en de andere man blijft langere tijd een babyface houden en heeft weinig beharing.
Hier heb je wel profijt van als je ouder word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij is het juist babyface en veel beharing.