Is dit waar

http://hetonderzoek.blogspot.com/2009/11/cocktail-van-drie-virussen-zorgt-voor.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (14)

Ik zie op veel websites dit zelfde bericht verschijnen en dat geeft een grotere kans dat er een kern van waarheid in zit.
Maar op de meer wetenschappelijke sites zoals die van het RIVM is er nog niets op te vinden.

We zullen even moeten afwachten op meer berichtgeving, maar ik ben er niet helemaal gerust op moet ik je bekennen.
14 jaar geleden
Het lijkt een beetje een strategische stellingname van de huidige president, om zo de presidentscampagnes te dwarsbomen, en zieltjes te winnen.
Het blijkt namelijk dat er in werkelijkheid niets ergers aan de hand is dan in andere landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw die in Hongarije zit vroeg mij verleden week al of er op het nederlandse nieuws niets te zien was hierover,ginds wordt er elke dag aandacht aan besteed,maar hier heb er niks over gelezen of gezien op tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit waar is, hoe zit het dan met die alom geroemde persvrijheid???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ... die is er lang niet in alle landen
Ja het kan makkelijk waar zijn.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de vraag niet...
misschien houden ze het bewust nog een beetje stil de mexihype is nog zo actueel,misschien willen ze geen paniek veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sensationeel nieuws kopiëren veel websites elkaar dus daar kun je geen conclusies uittrekken, het wachten is op een medium met een betrouwbare verslaggever ter plekke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij een engelse bron voor je vraag
Tevens een bevestiging van een oekrains nieuwagentschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me onzin.
Kijk naar de trend van het aantal griepgevallen daar:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De griepactiviteit volgens jou bron is juist hoog...
Hoezo dan onzin?
AWM
14 jaar geleden
Ik wilde wijzen op de dalende trend.
Er zullen in de Oekraine vast wel een boel griep patiënten zijn ja. Er wonen redelijk veel mensen en de steden zijn niet bepaald de modernste van Europa. Maar dit......
Ik kan dat stuk niet serieus nemen. Al is het maar dat de schrijver geen idee heeft van wat nu een pandemie eigenlijk is.
189 doden bij meer dan een miljoen geïnfecteerden? Dat is heel erg weinig (minder dan 0,02% tov ongeveer 0,1% bij een seizoensgriep of Mexicaanse griep). Daarbij mag je vraagtekens zetten hoeveel van die miljoen niet gewoon verkouden zijn. En verder hebben ze geen idee welk virus het is maar ze weten wel zeker dat het niet de Mexicaanse griep is... jaja.... Natuurlijk is het in de Oekraïne veel erger dan in de rest van de wereld...
Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar die Californische griep. De enige referenties aan die term die ik kan vinden zijn van samenzweringsfanaten die er niet bij nadenken dat de daadwerkelijke herkomst niet bepalend is voor de naam maar de plaats van de eerst bekende uitbraak (als dan blijkt dat er toch eerder ergens anders een uitbraak is geweest veranderd dit de naam niet meer). Kijk bv naar het Marburg virus. Denk niet dat dit virus in Marburg is ontstaan. Het komt echt uit het Afrikaanse regenwoud maar is pas voor het eerst geïdentificeerd bij een uitbraak in het Duitse Marburg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet waar. En de schrijvers van dit paniekstukje hebben niet eens genoeg hun best gedaan om het kloppend te laten *lijken*. Er bestaat bijvoorbeeld niet zoiets als een 'diagnose virale pandemie'. Dat is een onzinterm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat heb ik ook laatst gezien
Dat is waar
Want dat hadden ze ook bij CNN laten zien.
en bij BBC ook.!