Bestaan er ook menstruatiebroekjes?

Bestaan er ook menstruatiebroekjes voor eventueel de nacht mee door te komen zonder te lekken?
Zo niet, waarom wordt dit niet ontwikkeld??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik ken de broekluiers voor volwassenen, bijvoorbeeld die van Tena. Is dat wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij deze vraag staan er een heleboel tips tegen doorlekken. http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/doorlekken-zijkant-maandverband-tijdens-menstruatie.490925
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt van die dingen voor na de zwangerschap

Het beste antwoord

Die bestaan al heel lang, vroeger lagen deze gewoon in de drogisterij, bij het maandverband in het schap. Veel drogisterijen hebben dat niet meer, je kunt hiervoor naar de apotheek of speciale zorgwinkel. Dit zijn plastic broekjes die je over je gewone ondergoed aantrekt.

Toegevoegd na 29 minuten:
Waarschijnlijk is de tweede link handiger voor overdag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat zijn incontinentiebroeken. Die houden een andere soort vloeistof tegen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar ik bedoel meer iets wat daar speciaal voor bedoeld is, en dat eventueel ook gewoon onder een spijkerbroek gedragen kan worden, zonder dat dit erg opvalt.
Deze plastic broekjes zijn voornamelijk bedoeld voor urineverlies, maar kan ook wel gebruikt worden voor overmatig bloedverlies tijdens menstruatie.
Maar er is dus nog niets ontwikkeld wat speciaal voor meisjes/dames is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooit waren deze broeken alleen bedoeld voor menstruerende vrouwen, later is dit ook als incontinentiemateriaal in gebruik gekomen. Er bestaan wel speciale menstruatiebroekjes, die ook gebruikt kunnen worden bij incontinentie (ik weet wat dat is Amadea)
http://www.fashionata.com/fashion/speciale-onderbroekjes-voor-de-menstruatie-periode

Andere antwoorden (2)

ik gebruik een strak sportbroekje voor over mijn onderbroek waardoor het niet doorlekt. het werkt aardig. Misschien is dat iets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn dochter draagt de onderbroekjes van Birdie Rock. Die helpen tegen doorlekken en zien er nog leuk uit ook. Helaas nog niet in grote maten beschikbaar maar mn dochter kan niet meer zonder