Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit niet vragen om problemen?

Als je op internet oid kijkt wat je moet doen om de grieppandemie tegen te gaan is oa nergens heen gaan waar grote groepen mensen zich bevinden.
Nu heb ik de oproep voor de vaccinatie voor mijn zoon binnen en als ik kijk hoeveel mensen tegelijkertijd op dezelfde plek moeten zijn om die prik te halen, niet normaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen weet dat een ziekenhuis de plek is waar je de engste ziektes kan oplopen.
En de grootste kans op besmetting met een 'alledaagse' ziekte is de wachtkamer van de huisdokter.
Dit is ook zo iets, allemaal mensen bij elkaar die net een iets lagere weerstand hebben. Dus een risicofactor om die allemaal bij elkaar te zetten.
Nou vind ik dit niet vragen om problemen, maar het is ook niet superveilig, het is wel een verhoogd risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, daar heb je gelijk in.
Als je de brief van de GGD leest over de situatie in Amsterdam
(zie bron) dan druipt daar vanaf dat ze daar niet gelukkig mee zijn. Ze schrijven niet voor niets zo een uitleg.
Maar je leest ook dat het logistiek anders niet op poten is te zetten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Moet je nog eens denken aan de mensen die de vaccinatie moeten geven! Die vrager er om ook dan?
Haha... tja het is het ene of het andere natuurlijk. Je kan ook vragen of je op een andere dag mag, dan is het vele malen rustiger, normaliter is dit geen probleem.
(tot iedereen dit gaat doen :p )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt het uit, je haalt toch gelijk die griepspuit.
Je kunt natuurlijk ook een mondkapje op doen, en een luchtdicht pak aan trekken. Of gewoon niet de griepspuit halen, dat kan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ontkomt er niet aan ,ik was een tijdje terug in de efteling het was zo druk en ik ben naar een concert geweest.Je doet ook boodschappen.Dan moet je je geheel isoleren ,dat kan toch niet.Gewoon leven en inenten en de media maakt iedereen gek met die mexi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat alle mensen uit de 'risicogroep' daar tegelijk heen gaan betekent niet dat al die mensen een verhoogde kans hebben op die griep. Het betekent alleen dat die mensen in ernstiger mate last hebben van die griep als ze die zouden krijgen.

Tegelijkertijd geldt dat als je ziek bent, mag je niet komen opdraven voor de griepprik. Daarmee is het niet onmogelijk dat er zieke mensen tussen zitten, maar het betekent wel dat de mensen die daar komen in principe niet ziek zouden moeten zijn.

Het is helaas de enige manier om effectief een groot deel van de bevolking binnen korte tijd in te enten, maar het risico dat er iemand tussen zit die wellicht al het griepvirus bij zich draagt is inderdaad aanwezig.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Nee hoor.!
Waarom zou dat problemen veroorzaken.?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol. Omdat er veel mensen komen misschien?
Tja.

Dan moet je dus ook niet meer in de bus gaan zitten, een centraal station binnenwandelen, naar het theater gaan of de bioscoop.
Je gaat niet meer op zaterdag de stad in, om nog maar te zwijgen van de supermarkt, de Hema of de school van je kind.

Sluit jezelf het komende jaar dus op in een dubbelgeblindeerde donkere en koele kelder. Dan loop je de minste kans om de griep te krijgen.

We maken elkaar gek met de 'pandemie'!
De mexicaanse griep is NIET de tering of de tyfus. Het is een griep. Niks meer en niks minder. En net als met alle andere griepvirussen kun je er ziek van worden, en gaan de zwaksten er helaas soms aan onderdoor.
Laten we elkaar niet gek maken.
We zouden er nog fobisch van worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding