wanneer moet je kind door de huisarts onderzocht worden als ze mex. griep hebben?

ze is nog niet door de dokter gezien. Alleen telefonisch besproken. ze heeft inmiddels 40 graden koorts maar ze word niet onderzocht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat meer info kan geen kwaad. Hoe oud is je kind, en wat zijn de extra klachten bijvoorbeeld? Kleine kinderen hebben altijd al snel een hoge koorts als er een virus/infectie in hun lichaampje zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is 3 jaar. heeft overal pijn, 40 graden koorts, diarree erg moe en suf, en eet niet.
NAar aanleiding van deze symtomen heeft de dokter gezegd dat ze mex griep heeft.
Maar hij onderzoekt haar niet eens. Dit is al de 2e dag dat ze 39-40 graden koorts heeft en dus niet eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat leek mij dus ook, maar ik moet gewoon even aankijken en zorgen dat het niet erger word.
Maak me mega zorgen, en ik heb ook nog een kleine van net 1. die al luchtwegproblemen heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat haar zo veel mogelijk drinken al zijn het maar kleine beetjes, soms vinden kinderen een hapje frisse appelmoes lekker, is ook vocht. Kleed haar niet te warm aan, haar lichaam moet de warmte kwijt kunnen.
Eten is niet belangrijk, vocht wel, bouillion of cup-a-soup als ze er zin in heeft. Een waterijsje of kopje thee met suiker.

Antwoorden (7)

40 graden koorts is wel de drempel tot verder onderzoek, zeker als deze temperatuur aanhoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
40 graden is wel hoog. Als het de volgende dag nog zo is of zelfs hoger dan zal de arts vast wel een afspraak maken voor verder onderzoek.
Vaak is met bv. paracetamol de korts lager te krijgen, en dan is het gewoon uitzieken.
Succes en beterschap met je dochter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
40 graden koorts en je gaat de nacht in, ik zal de ziekenhuispost bellen, En vragen wat je moet doen en alle symptomen doorgeven in dit geval even de huisarts negeren. Zeker voor je gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord wat ik kreeg van mijn huisarts was: Uitzieken. En net als met de gewone griep, als je kind langer dan 3 dagen koorts heeft of niet meer drinkt ed contact opnemen.
Gelukkig had mijn kind niet de mexicaanse griep aangezien zijn koorts na 2 dagen alweer weg was.

Sterkte met je zieke kind, ik hoop dat het meevalt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het onacceptabel dat er niet naar een kind met 40 graden koorts wordt gekeken door een medicus.
Bel voor advies met de grieppoli van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam:

Algemeen nummer
Spoedeisende hulp
14 jaar geleden
Laat je kindje even door de dokter zien.
Is verstandig i.v.m
40 graden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap dat het niet leuk is maar als ze alleen koorts heeft moet je paracetamol geven en dan moet haar temp. binnen 2uur met een halve graad gezakt zijn. mijn dochter heeft vaak alleen maar koorts en voor de rest niks.het moet niet langer dan 48 uur duren 40graden.mijn dochter heeft nu keelpijn en een droge hoest(mex.griep?)maar geen koorts voorlopig. suc6 ermee