wanneer moet je kind door de huisarts onderzocht worden als ze mex. griep hebben?

ze is nog niet door de dokter gezien. Alleen telefonisch besproken. ze heeft inmiddels 40 graden koorts maar ze word niet onderzocht.

Weet jij het antwoord?

/2500

40 graden is wel hoog. Als het de volgende dag nog zo is of zelfs hoger dan zal de arts vast wel een afspraak maken voor verder onderzoek. Vaak is met bv. paracetamol de korts lager te krijgen, en dan is het gewoon uitzieken. Succes en beterschap met je dochter.

40 graden koorts en je gaat de nacht in, ik zal de ziekenhuispost bellen, En vragen wat je moet doen en alle symptomen doorgeven in dit geval even de huisarts negeren. Zeker voor je gevoel.

Het antwoord wat ik kreeg van mijn huisarts was: Uitzieken. En net als met de gewone griep, als je kind langer dan 3 dagen koorts heeft of niet meer drinkt ed contact opnemen. Gelukkig had mijn kind niet de mexicaanse griep aangezien zijn koorts na 2 dagen alweer weg was. Sterkte met je zieke kind, ik hoop dat het meevalt!

Ik vind het onacceptabel dat er niet naar een kind met 40 graden koorts wordt gekeken door een medicus. Bel voor advies met de grieppoli van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam: Algemeen nummer 020 512 9333 Spoedeisende hulp 020 512 4113

Laat je kindje even door de dokter zien. Is verstandig i.v.m 40 graden.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100