nisette, laat je niet in de maling nemen. Waarom ze je nooit geloven weten ze zelf waarschijnlijk niet. Ze hebben geleerd dat je als je je aan een bepaald dieet houdt, je zoveel zou moeten afvallen etc. Wat ze niet geleerd is, dat niet iedereen hetzelfde lichaam heeft, ik bedoel dat niet iedereen hetzelfde reageerd op bepaalde gedragsveranderingen. Vooral vrouwelijke hulpverleners, zo noem ik ze maar even, hebben hier geen oog voor.
Daar kunnen ze waarschijnlijk niets aan doen, misschien kunnen ze niet flexible denken, of schakelen ze hun eigen denkvermogen uit. Wat we geleerd hebben staat in wetenschappelijke boeken, en dat is de waarheid.
Als je onvoldoende afvalt, eigen schuld dikke bult.
Dit nalezende doe ik veel vrouwelijke hulpverleners te kort, ook mannelijke hulpverleners hebben dit. Ikzelf ben dit met andere kwalen nu eenmaal vaak tegen gekomen bij vrouwelijke hulpverleners, anderen misschien weer bij mannelijke. Sorry dames!
Hebben ze het vak gekozen voor het geld?
Willen/kunnen ze zich niet in de patient verdiepen?
Raffelen ze maar telkens een standaard verhaal af?
Begrijpen ze niet dat de een dik wordt van een glas water, en de ander nog niet van elke dag een slagroomtaart?
Als ze je pijn blijven doen, ga naar een ander!
Eerst zou ik beginnen met het bijhouden van een dagelijkse lijst van wat je eet en drinkt, heel precies!
Als zij of hij dan weer een standaard lulverhaal tegen je beginnen af te steken, pas dan geef je ze deze naar waarheid ingevulde lijst.
Van het bijhouden van zo,n lijst kan je zelf ook veel leren.
Misschien zeg je dan wel eens tegen jezelf, OEPS, dat had ik beter niet kunnen eten of drinken.
Maar je hebt dan wel een stuk gereedschap in handen om de dietistes de mond te snoeren.
Je komt daar tenslotte voor hulp, en niet om je als een klein kind te laten behandelen. Wees mondig, dit mag!
Succes.