Hoelang kun je leven zonder vocht, terwijl je wel voeding binnenkrijgt?

Zonder vocht kun je 3 dagen leven en zonder voeding 3 weken. Maar hoe lang overleef je het wanneer je voeding binnenkrijgt maar geen vocht in die tijd?

Ook ongeveer drie dagen omdat je geen vocht binnenkrijgt of wat langer bijvoorbeeld een week omdat je wel door de voeding wat binnenkrijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het lig mijns insziens inderdaad aan het soort voedsel wat je eet. Eet je veel sla, rauwkost e.d., daar zit veel vocht in, dus zul je het lang volhouden. Raar voorbeeld misschien, maar mijn moeder zei vroeger al tegen ons dat we de konijntjes echt geen water hoefden te geven omdat ze genoeg groen kregen, en dus genoeg vocht. Ben geen expert, dus weet niet of dit ook echt waar is!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In voedsel zit vrij veel water, denk bijvoorbeeld aan groenten en fruit, die bestaan meestal voor het grootste gedeelte uit water. Voor zover ik heb begrepen, is het vocht dat in voedsel zit, meestal genoeg om van in leven te blijven. Niet genoeg om geen klachten te krijgen, en ook niet gezond voor allerlei organen en de spijsvertering, maar wel genoeg om niet dood te gaan aan uitdroging. Het zal ook wel afhangen van het type voedsel dat je gebruikt, maar wanneer je een volwaardige voeding gebruikt met veel voedselproducten waar relatief veel water inzit, kun je het een hele tijd uithouden zonder dat je daar extra vocht bij gebruikt. Je krijgt wel vrij snel hoofdpijn, verstoppingen, en op lange termijn ook andere klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeer afhankelijk van wat je eet.

Voor de verwerking van eiwitten is water nodig, ga je dus vooral eieren eten dan gaat het zelf sneller fout dan zonder eten.

Ga je vooral komkommers eten dan gaat het zeer lang goed, omdat daar veel vocht in zit.