mijn dochter heeft vorige week buisjes gekregen en is onder narcose geweest, kan zij as maandag wel gewoon de vaccinatie krijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen medische site. Je krijgt antwoord van mensen die het allemaal goed bedoelen, maar niet deskundig zijn. Als jij je zorgen maakt, kun je het beste deze vraag aan je
huisarts stellen. Die heeft daarvoor gestudeerd.

Antwoorden (2)

Ja hoor, dit is geen enkel probleem, mits ze geen koorts heeft tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan zeker als je dochter zich goed voelt. Als je dochter ziek zou zijn zou ik zelf het immuunsysteem niet nog verder prikkelen, maar het is niet waarschijnlijk dat je weerstand vermindert na het plaatsen van buisjes. Het is een vrij simpele ingreep. Mijn dochter heeft de operatie al diverse malen ondergaan.

Ik ben echter geen arts en weet alleen als medisch bioloog hoe het immuunsysteem werkt in ons lichaam en vanuit die kennis denk ik dat je dochter de vaccinatie kan krijgen. Maar is jouw dochter zo jong dan? De risicogroep kinderen zijn doorgaans tot 4 jaar meen ik. Plaatsen ze dan al buisjes?

Op zich zou je deze vraag aan de specialist moeten stellen als je je echt erge zorgen maakt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Met risicogroep bedoel ik de groep kinderen die in aanmerking komt voor vaccinatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buisjes plaatsen ze zelfs bij babies wanneer dat nodig is.