Hoe word je geheel zelfstandig?

Ik woon sinds 6 maanden op mezelf en ik heb problemen om geheel zelfstandig te zijn. Ik ben nog steeds financieel afhankelijk van me ouders. Daarnaast voel ik me soms ook redelijk eenzaam aangezien ik helemaal alleen woon, zonder huisgenoten. Ik ben 23 jaar. Iemand tips hoe ik zelfstandiger kan worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je bent al goed op weg toch?
Wat heb je voor werk?
Wat is precies de reden dat je ouders je nog steunen? Kom je anders niet rond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je onder de mensen komt, ga bij een club, op een sport, vrijwilligerswerk doen. Hou jezelf van de straat, dan leer je vanzelf mensen kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben nog student, zit in de afrondende fase van me studie. Me ouders steunen me inderdaad omdat ik anders niet rond kom, de laatste fase van studie is aardig intensief waardoor ik maar minimaal ernaast kan werken.
Ritsuka
12 jaar geleden
je bent dus bijna afgestudeerd, dan is het probleem met je inkomen binnenkort opgelost. Focus je nu eerst op je studie, zodra je daarna een baan hebt heb je het geld van je ouders niet meer nodig.
En de tip van een hobby in groepsverband zoeken is ook een goed idee.

Antwoorden (2)

Eenzaamheid zou je op kunnen lossen door een kat in huis te halen, met zo'n diertje in huis rondlopend, lijkt het in een keer een stuk levendiger. Financieel zou vanzelf wel moeten komen zodra je klaar bent met je opleiding en zou je het te kort al werkend weg kunnen werken:)

Verder ben je op de goede weg, dus petje af, dat je -al dan niet tijdelijk- met geld door je ouders gesteund word is niet erg, al het begin is moeilijk

Toegevoegd na 34 minuten:
En als je graag wat meer mensen over de vloer hebt, je hebt vast wel vrienden en hobby's die je samen (uit huis of thuis) zou kunnen doen die helemaal niet veel hoeven te kosten. Een film huren, downloaden is zo gepiept en regelen jullie samen drinken en eventuele snacks...

Je kan ook gamen met je vrienden, die zelf eventueel ook spelcomputers en games meenemen, dat kan een gezellige chaos worden:)

Of sporten, ga met iemand in het bos of iets dergelijks lopen en / of rennen, goed voor je conditie en kost niks.
Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken, wees creatief en het komt helemaal goed

Toegevoegd na 35 minuten:
En als je graag wat meer mensen over de vloer hebt, je hebt vast wel vrienden en hobby's die je samen (uit huis of thuis) zou kunnen doen die helemaal niet veel hoeven te kosten. Een film huren, downloaden is zo gepiept en regelen jullie samen drinken en eventuele snacks...

Je kan ook gamen met je vrienden, die zelf eventueel ook spelcomputers en games meenemen, dat kan een gezellige chaos worden:)

Of sporten, ga met iemand in het bos of iets dergelijks lopen en / of rennen, goed voor je conditie en kost niks.
Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken, wees creatief en het komt helemaal goed

Toegevoegd na 35 minuten:
En als je graag wat meer mensen over de vloer hebt, je hebt vast wel vrienden en hobby's die je samen (uit huis of thuis) zou kunnen doen die helemaal niet veel hoeven te kosten. Een film huren, downloaden is zo gepiept en regelen jullie samen drinken en eventuele snacks...

Je kan ook gamen met je vrienden, die zelf eventueel ook spelcomputers en games meenemen, dat kan een gezellige chaos worden:)

Of sporten, ga met iemand in het bos of iets dergelijks lopen en / of rennen, goed voor je conditie en kost niks.
Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken, wees creatief en het komt helemaal goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje overdreven met toevoegingen, geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@redactie / moderatieteam? Kan en wil iemand de overbodige toevoegingen weg'knippen'? Dank u
Door je proberen niet afhankelijk in te stellen. Je hebt zo te lezen veel geluk met je ouders. Velen andere van 23 jaar krijgen niets van de ouders. Moet je maar gaan werken of een uitkering aanvragen krijgen ze dan te horen. Je moet beter met geld leren omgaan, en niet alleen de leuke of lekkere dingen bekostigen, maar ook de belangrijkere dingen. (houd bij, op pen en papier, wat je inkomsten en uitgaven zijn. Zelf thuis in een map.) Tegen eenzaamheid zou je (afhankelijk van je instelling en mogelijkheden) bij een sportschool, theaterschool of iets dergelijks kunnen gaan. Niet te negatief denken en meer zelfvertrouwen opbouwen. (ookal is dat makkelijker gezegt dan gedaan) Hopelijk kun je hier iets mee. Succes!