Heeft het zin om een dreumes in te enten terwijl de mex griep al rondwaart op haar dagverblijf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hangt er vanaf, is die kleine al ietwat grieperig of hangerig geweest? Miscchien heeft je dreumes de griep allang gehad?
Juist tussen al die kleine kinderen zijn er een boel bacterieen, de kans is mijns inziens groter dat hij/zij het al gehad heeft (en dus immuun is) dat dat je kleine nog ziek moet gaan worden.

Denk even of de kleine al klachten heeft gehad en overleg met je huisarts..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Juist dan is de kans dus groot dat je kleine het ook krijgt!!!!
Ik kom net bij de huisarts vandaan,en mijn zoontje en ik zijn allebij ingeent.
De dokter vertelde me dat de eerste prik erg belangrijk is die zorgt er voor dat ziekenhuis opname niet nodig is,de 2de is een extra boost om te voorkomen dat je hem krijgt.
Dus zolang je de prik kan krijgen zal ik hem dus gewoon halen want wat als je het niet doet?en hij/zij word ziek dan kan je nooit achteraf zeggen had ik het maar wel gedaan!!!!

En anders kan je nog altijd even met je huisarts over leggen wat wijsheid is!!

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Duh, juist in dat geval! Tenzij je een ziek kind wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het nodig is of zin heeft zijn twee verschillende zaken.

Zin heeft het altijd, want doordat je een verzwakt of dood deel van het virus binnen krijgt, maakt je lichaam daar wel antistoffen tegen. Bij de tweede injectie herkent je lichaam het virus meteen en gaat nog meer antistoffen maken. Die blijven een tijdje actief en beschermen het lichaam tot ze worden afgebroken.

Op zich zou ik kinderen altijd laten inenten als ze binnen de vaccinatiegroep vallen, zoals bij jou het geval is. Er zijn al behoorlijk wat mensen ingeent en er zijn geen schadelijke bijwerkingen gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me dan juist heel verstandig. Je wilt toch niet dat je kind ook ziek wordt. Het kan dat je kind genoeg weerstand heeft maar dit is maar zeldzaam bij erg jonge kinderen. Voorkomen is beter dan genezen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd doen , ik heb van dichtbijgezien wat de bijverschijnselen benauwdheid doen