Hoe lang werkt de vaccin tegen de mexicaanse griep? zal deze enting jaarlijks moeten plaatsvinden?

ik vroeg mij af of dit een eenmalige (nou ja tweemalige) enting is of dat je ieder jaar opnieuw een enting zou moeten halen.
mijn zoontje van 11maand heeft een oproep gekregen, ik twijfel nog. vind dat er nog zo weinig bekend is over de inenting bij kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Tientallen jaren. De ouderen van nu die in hun jeugd in aanraking zijn gekomen met griepvirussen hebben het minste te vrezen van dit nieuwe virus, omdat het lichaam zich dat nog 'herinnert'. Alleen komen er steeds nieuwe varianten die weer om een ander vaccin vragen.
En mijn advies met je zoontje is: Doe dat nou. Wees blij dat we dat vaccin hebben.
14 jaar geleden
Daar is nog niets over bekend... En het virus muteert steeds, daarom geven ze ook geen garantie dat het helpt, ook voor de normale griep niet overigens...

Dus of een vaccin je levenslang helpt dat weet ik niet, wat ik wel weet is als je een normale weerstand opgebouwd hebt, dan is het wel levenslang... Kijk maar naar de bescherming die de 52 plus jarigen hebben, want die hebben de vorige griep meegemaakt en hebben nu nog steeds allemaal de afweerstoffen aan boord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mexicaanse griep zal waarschijnlijk volgend jaar gewoon in de standaard griepprik mix zitten.

Elk soort griep muteert constant dus eigenlijk zijn ALLE griep vaccinaties te laat. Het helpt je wel antistoffen opbouwen. Maar zoals ik in een eerdere vraag al aangaf, weet het lichaam tegen alle soorten griep zelfstandig een antistof te maken. Echter helpt en ondersteund een griepprik je lichaam goed en laat t allemaal wat makkelijker verlopen. Juist omdat je lichaam in opperste paraatheid wordt gebracht en er daardoor meer antistoffen aanwezig zijn.

We blijven wel bezig met dat kleine griepje...

(link 2 is naar de andere tread)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een griepvirus, muteert regelmatig, de inenting tegen het mex. griepvirus, geeft nu wel bescherming, maar als het virus is gemuteert, niet meer.
Heerst er volgend jaar nog de zelfde griepvirus dan zal deze inenting nog steeds bescherming bieden.
Maar is de griep gemuteerd, dan is het voor het lichaam een volkomen nieuwe virus en geeft de huidige inenting geen bescherming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze inenting blijft je hele leven werken. Maar let wel je bent voor variant A ingeënt deze krijg je dus niet. Maar wanneer variant A muteert naar variant AA blijft je immuun voor variant A waar je tenslotte voor ingeënt bent. Maar niet voor variant AA. Deze kan je dus gewoon krijgen. Dat is ook de reden dat je voor de 'gewone' griepprik dus elk jaar terug moet komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Correct. Het is éénmalig (tweemalig met een tussenpoos van enkele weken) en dan ben je maximaal beschermd. Met maximaal bedoel ik geen optimaal want je kan de Mex. griep alsnog krijgen maar wat de geneeskundigen beloven is dat dit dan in een mildere variant zal gebeuren. Omdat het virus muteert zal bij elke volgende jaarlijkse griepvaccinaties de samenstelling worden aangepast aan de dan verwachte griep. Maar... niemand weet eigenlijk iets dus verwacht op GV ook geen spectaculaire antwoorden want dan zouden we het weten, "Eureka" en geen vragen meer op GV over de MG.
Luister naar de media met de meest recente ontwikkelingen en bij twijfel? Leg het daar neer waar het hoort! Raadpleeg je arts.