Het maakt niet uit hoe veel ik slaap ik voel me altijd ongeveer hetzelfde hoe komt dit ?

Bvb als ik vakantie heb en zo'n 10/12 uur per dag slaap voel ik me precies hetzelfde als wanneer ik op een doordeweekse schooldag 8 uur slaap
Hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Met 8 uur slaap heb je waarschijnlijk al genoeg uitgerust. Dus die2 uur zullen denk ik geen uitwerking hebben op je gevoel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gemiddeld persoon heeft 8 uur slaap nodig. Die extra 2/4 uur heb je dan gewoon niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft aan dat je veel gaapt. Uitgaande van het aantal slaapuren, slaap je genoeg. Gapen heeft niet altijd een verband met moeheid. Dat kan ook duiden op iets anders. Zoals bijvoorbeeld een lage bloeddruk of een lage bloedsuikerspiegel. Heb je het meestal als het al een tijd geleden is dat je hebt gegeten, dan zou het met de bloedsuikerspiegel te maken kunnen hebben. Een appeltje eten, zou het gapen dan kunnen verminderen.
Dus eet je wel op regelmatige tijden. Eet je wel genoeg?
Ook als je veel zoetigheid hebt gegeten kun je na afloop (als het zoete door je lichaam is verwerkt) een moe gaperig gevoel krijgen. (ik word op die manier altijd gestraft als ik teveel snoep tegelijk eet;) ) Dit komt dan door een schommeling in de bloedsuikerspiegel. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor en krijgen dan symptomen als bijvoorbeeld gapen. Je zou er eens een tijdje op kunnen letten of er een relatie is in de tijdstippen waarop je gaapt en het voedsel wat je gegeten hebt en hoe laat je gegeten hebt. Wellicht kun je het gapen verminderen door je eetgewoonten te veranderen.
Blijft het gapen gewoon doorgaan, en is er totaal geen verband met wat je eet en hoe laat, dan zou ik even contact opnemen met de huisarts.
Trouwens als je er echt last van hebt, kun je natuurlijk sowieso meteen de huisarts bellen. Dat is natuurlijk altijd het meest verstandige. De huisartsassistent(e) beslist dan of het verstandig is dat je even langs komt. Maar wellicht kan hij/zij je aan de telefoon ook al een stuk verder helpen.