Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een betere conditie, zonder af te vallen hoe kan ik het het beste aanpakken?

welke oefeningen? ik ben 14 jaar.. misschien iet wat je in huis kan doen dat je niet je huis uit moet, maar ik doe het ook wel buiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
696

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Traplopen doet wonderen voor je conditie! En als het lekker weer is, vervolg je je oefeningen buiten, met hardlopen.

Bouw het op, neem bijvoorbeeld het hardloopschema van de Hartstichting als voorbeeld. Begin uiteraard met een warming up en eindig met een cooling down.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hardlopen, daar krijg je conditie van! er staan wel hardloopschema’s op internet, ff via google opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tafeltennis of de WI, voetballen, badminton, allerlei sporten die je buiten kunt doen, met de hond wandelen, de tuinpaden vegen, de schuur opruimen, met de trap ipv met de lift (op school bijv) Alles waarbij je in beweging bent, is goed voor je conditie, maar zeker niet de hele dag achter de computer zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle vormen van cardio training zijn geschikt. Oftewel, de oefeningen die je hartslag aanzienlijk verhogen zoals hardlopen, fietsen, etc. Als het vooral om conditie gaat zou ik eerst een basis niveau opbouwen (uithoudingsvermogen) en dan tussendoor interval trainingen (wisselende intensiteit) doen. Je noemt specifiek dat je niet wilt afvallen. Dan is het belangrijk dat je ook meer gaat eten om de toegenomen energieverbrading te compenseren. Wel gezond eten uiteraard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding