Hoe lang kan je je plas ophouden?

Wat gebeurd er uiteindelijk?

Is dit ongezond? (soms kan je niet plassen doordat je bv in de file staat, of door een andere situatie).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt heus wel plassen als je in de file staat, alleen dan moet je in je broek plassen! HAHAHA

Het beste antwoord

Als je in een file staat is het soms heel vervelend dat je niet kan plassen.
Maar als je gewoon blijf zitten dan valt het meestal wel mee en kan je het lang vol houden.
Hou je regelmatig je plas op, dan kan dat nierstenen veroorzaken!
Een goede en praktische oplossing voor het plas probleem, is een plastic reservoirtje, waar je, je slangetje in kan hangen en voor de vrouwen een passtukje die je er zo op kan zetten, is de nood geledigd, dan het dekseltje er op draaien!
Simpel en praktisch en oh, wat zou je er veel voor over hebben als je hoge nood hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tot je hem laat lopen, zolang en geen seconde langer...

Ja dat is ongezond, want je creëert spanning... En dat is niet goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er *uiteindelijk* gebeurt? Wil je dat echt weten?
Dan scheurt je blaas en leef je nog heel kort.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach zo'n vaart zal het niet lopen;)
AWM
14 jaar geleden
Er werd gevraagd wat er *uiteindelijk* gebeurt.
AWM
14 jaar geleden
Helaas is dat niet waar, Cantare.
Ik zal een gruwelijk verhaal hier niet gaan vertellen, lijkt mij.
Het gaat over het broertje van de journalist Willem Oltmans
in een Jappenkamp.
dat is gevaarlijk! JHet sluitklepje van je blaas zou wel eens door kunnen slaan en dat heeft als gevolg dat je je blaas zelfs niet meer kan legen. Je kan dan zelf de blaassluiting niet meer ontspannen, met als gevolg dat je naar een arts moet voor een catheter. Dat is pijnlijk en zelfs een overgetelijke ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit heb ik een keer in de file gestaan..
Ik moest zo nodig plassen dat ik zelfs even overwogen heb om maar gewoon in mijn broek te .....
Toen we eindelijk (godzijdank) gingen rijden ben ik bij het eerstvolgende wegrestaurant gestopt.
Ik kon niet eens meer rechtop lopen..
Dus nee het is niet gezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel lang lijkt me. Ik heb t al eens 2 1/2 dag volgehouden maar toen was ik ook wel van de wereld af :-s Ik had toen een inhoudje van 1,3 liter.

Sindsdien kan ik t dus wel langer ophouden ook want ik heb ruimte zat haha. Maar dit is per persoon verschillend volgens de dokter.

Toegevoegd na 2 uur:
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel je eet en drinkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blaas staat op klappen zegt men en dan plas je toch in je broek als je niet kan plassen.Het gaat zeer doen ,en uiteindelijk zoek je toch een plek om te plassen.Je wordt er zelfs wakker van 's nachts.Dus als je blaas vol zit dan kan je het niet ophouden dat kan bijvoorbeeld uren duren,maar vol is vol het moet eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Z'n poep niet zo lang.!
Maar z'n plas,
denk zo iets van uurtje of twee.
Uit eigen ervaring..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt van persoon af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang, dat hangt van de grootte van de blaas af.
Echt gezond is het niet, je kan er nierstenen en blaasontsteking van krijgen.
Dus gewoon zo snel mogelijk legen die blaas