Waarom hoor je tegenwoordig niets meer over roots schoenen?

Tientallen jaren geleden was er een hele rage van roots schoenen. Volgens mij kenmerkte dat zich door lage hakken, zodat men anders ging lopen. Het ging zelf zo ver, dat speciale roots winkels uit de grond werden gestampt. Die winkels zijn later als sneeuw voor de zon verdwenen. In gewone schoenenzaken zie ik er ook nooit meer iets van. Hoe kan het, dat dat zomaar verdwenen is? Waren dat geen goede schoenen gebleken? Waarom?

11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen idee. Ik vond pas een paar in mn kast en probeer nu bij te kopen. Is moeilijk. Ze lopen zo fijn. Vooral dat de normale vorm van je voet wordt geen geweld aangedaan wordt vind ik fijn.
Begrijp dus dat ik heel zuinig op deze 2 paar moet zijn.
Heb sportmodel en enkellaarsje.

Het beste antwoord

Ze zijn er nog hoor!
http://www.rootsschoenen.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, en ze zijn nog niks veranderd ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet eens nee haha

Andere antwoorden (1)

Mode is een zeer vergankelijk iets. Wat vandaag hot is, loop je morgen mee voor gek. Roots zijn daarin geen uitzondering. Maar ook op ander gebied verdwijnen er merken. Waar kun je nog King Corn of Tarvo brood kopen? Wie rijdt er nog op een Zundapp? En op schoenengebied is een naam als Quick ook verdwenen. En volgens mij zijn Crocs ook al ver over het hoogtepunt heen.

M.a.w. merken komen en gaan, zo geldt dat ook voor Roots. Bovendien liepen ze niet lekker, want de achterkant was lager dan de voorkant.
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Ik denk, dat de mode niet de oorzaak was. Wel zou het niet lekker lopen op roots (mede) bepalend geweest kunnen zijn. Misschien dacht de rootsfabrikant een wonderschoen te hebben gevonden dat tegenviel. Maar welke loopklachten ontstonden? Bijvoorbeeld spierverrekkingen? Ik ben spastisch en heb nu wat last van mijn rechtervoet. Daardoor strompel ik wat teveel naar voren. Ik denk daarom, misschien zijn roots wat voor mij, omdat men met roots meer naar achteren komt te hangen. Worden rootsachtige schoenen nog gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crocs kunnen wat mij betreft ook niet gauw genoeg uit het straatbeeld verdwijnen....
corzijlstra
11 jaar geleden
Wat zijn crocs?