ik ben tropenarts, nu gepensioneerd. 1971. geldig Big register. Ik wil baclofen voor alcoholverslaving gaan voorschrijven, mag ik dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik werk met alcoholverslaving en zie de werkzaamheid van baclofen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Volgens deze link mag dat.

http://knmg.artsennet.nl/Diensten/artseninfolijn/FAQ-Praktijkdilemmas/Casus-Artseninfolijn/Wie-mogen-recepten-uitschrijven.htm

Lees het laatste stukje onder het kopje BIG register.
12 jaar geleden
Zelf zeer slechte ervaring met baclofen (niet geslikt voor alcoholverslaving), ik ben er heel allergisch voor.

Wat ik echter uit bijgaand artikel begrijp is dat baclofen nog een expirimentele behandeling is bij verslavingsproblematiek en nog niet officieel is goedgekeurd voor gebruik bij verslavingsproblematiek.

Ik verbaas me er over, dat je zulke belangrijke vragen niet voorlegt bij collega-artsen.........