ik heb het erg benauwd de laatste tijd ook begin ik dan vreselijk te trillen zelfs ben ik een keer flauwgevallen wat kan ik doen ?

Benauwdheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je wel genoeg? Ik raad ook huisarts aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts; te lage bloedsuikers??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan vanalles zijn, gewoon even langs de huisarts

Antwoorden (5)

Ademhalingsoefeningen doen en naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk hyperventilatie, een gevolg van langdurige spanningen, bij een aanval enige min. in en uitademen in een plastic zak en er even mee naar een dokter, die ziet en weet meer dan wij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het chronische hyperventilatie is moet je juist niet in een zakkie ademen. Ik dacht ook aan hyperventilatie hoor, maar vind dat de vraagsteller gewoon meteen naar de dok moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Martine, dit komt gewoon veel voor, maar jij kan ook best gelijk hebben, maar eigenlijk kan het van alles zijn, vandaar ook het advies van naar een dokter gaan.
Naar de huisarts gaan. Dit is geen vraag die wij kunnen beoordelen/beantwoorden, we zien je niet, we weten niet wat voor factoren er nog meer meespelen. Het kan tussen je oren zitten en er kan iets fysiek aan de hand zijn, maar alleen je huisarts kan dat beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Zo is het !+
Ik kan niet enorm veel met je verhaal wat je houdt.
Ik weet alleen,
dat ik deze symptomen zelf een keer heb gehad.
Daar zat een globusgevoel ook bij (Het lijkt alsof je moeilijk kan ademen, en probeert het weg te hoesten, maar dat lukt niet. Omdat er in feite niks zit)
Huilen werkt dan voor korte duur.

In die tijd hyperventileerde ik ook veel, ook al had ik dat niet door.
Omdat het niet de korte stotige ademhaling was, maar lang en diep.
Ook diverse keren de gevoelens gehad dat ik ging flauwvallen.
Gelukkig bij mij nooit gebeurd.
Natuurlijk moet je langs de huisarts gaan, want ik kan het zo niet beoordelen.

Maar het is vaak de kunst om rustig te blijven en je niet te laten afschrikken door eerdere "aanvallen" die je hebt gehad.
Want anders heeft het een bepaalde werking
(flauwgevallen - bang voor flauwvallen - durft niet meer naar buiten etc.)

Ik wens u veel sterkte en succes
oh en gaat u zeker even naar de huisarts toe :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je wel een luchtweginfectie te pakken.
Ik zou naar de huisarts gaan om je even na te laten kijken. Als je het benauwd hebt, krijg je minder zuurstof in je bloed, met als gevolg de rillingen en het flauwvallen.

Suc6 en sterkte ermee.