Hoe kom je vredig door je PMS periode heen? Wat kun je daar nu aan doen zonder chemische rotzooi?

De premenstruele periode en enkele dagen erna zijn erg vervelend voor mij. wat is hier nu tegen te doen en ik heb het dan niet over pillen

Toegevoegd na 21 minuten:
Het gaat hierbij met name om ongemakken van psychische aard, de moodswings bijvoorbeeld en het emotioneel zijn. Iemand hoeft maar te wijzen en je loopt te janken

Weet jij het antwoord?

/2500

de juiste vitaminen of voeding nemen, hebben mij veel verlichting gegeven. Ik merk nu, dat ik op natuurlijke wijze naar de dingen verlang die goed voor me zijn, zoals kaas, kwark, noten. Daar geef ik in die dagen dus maar lekker aan toe. vitamine D is ook goed, maar dan is even in het zonnetje zitten elke dag de natuurlijkste manier.

Onder een rotsblokje kruipen en er pas onderuit komen als het over is. Structureel tijdens deze dagen veel eerder naar bed gaan dan je anders zou doen. Jezelf duidelijk bewust zijn van je eigen gedrag en met jezelf afspreken dat je je niet gek laat maken door je hormonen. Kost veel moeite, maar kan wel. (En ik zou bijna zeggen: vitaminepillen met B6 en Magnesium slikken, maar dat wilde je niet).

Veel naar buiten, frisse lucht doet wonderen. Niet binnen blijven chagerijnen ;-) vooral lekkere dingen eten en drinken! Als het lichamelijke pijn is, lekker in bad, gezichtsmaskertje erbij, tijdschriftje, daarna vroeg onder de wol met een kruik op je buik :-) Echt, je moet in deze periode je buik verwennen!!! Klinkt misschien stom, maar draag geen strakke kleding op je buik, geen hoge hakken (dan wordt je houding anders en ga je vanzelf je buikspieren aanspannen), houd je buik warm (in bed met kruik, overdag met kleding) en als je niet van sporten houdt, naar je doet het toch omdat je van jezelf vindt dat het moet, doe dat die week lekker niet! En verder, accepteren! Je bent een vrouw en dit hoort erbij...

Warme kruik, lief zijn voor jezelf en gewoon genieten van iets wat je beter niet zou doen, bv chocolade. En gewoon toegeven.... Ik ben zieluuuuug!!! Maar daarna wel weer back to normal, hoor!!!

Ik heb vandaag toevallig een stukje gelezen over PMS ik wist niet eens wat het was of dat het überhaupt bestond maar ik kan het niet uitleggen mijn advies is bij de tuinen hebben ze een boek die ze voor € 1,50 verkopen het staat er deze maand in. En anders geef me je mail adres dan mail ik het stukje wel naar je toe.

mood swings? je bent niet labiel op die dagen, maar emotioneel flexibel! surf op je moods, vecht er niet tegen, het gaat weer over. mensen kunnen, net als jezelf!, accepteren dat het erbij hoort (een bijlage bij je gebruiksaanwijzing zeg maar) trek je terug als je hier behoeft aan hebt, je hebt recht op je eigen momentje. wat lief zijn voor jezelf kan ook helpen. het gaat pas een heet hangijzer worden als je er een hot item van gaat maken :)

Ik weet niet of het echt een aanrader is, en vredig is het op het moment zelf niet, maar het heeft mij destijds wel erg geholpen... Ik ben ooit in m'n PMS-tijd gierend ontploft, heb iedereen en alles in m'n buurt enorm de wind van voren gegeven, ben de trap opgestampt en m'n bed ingedoken. Om de een of andere reden was het mensen ook heel duidelijk dat ze me met rust moesten laten op dat moment ;-) Heb een dag in bed gelegen, en heb daarna zo'n 10 jaar geen PMS meer gehad. Helaas kwam het daarna weer terug. Maar die 10 jaar waren prettig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100