Wat is een soort plakband op je rug?

Ik zag laatst iemand in het zwembad. Met een soort roze plakband/pleister op haar rug, wat is dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zal wel van dat medical taping/kinesiotape geweest zijn. Wordt door o.a. sommige fysiotherapeuten toegepast om pijn te verlichten en/of de doorbloeding van bepaalde spieren te stimuleren. Daadwerkelijke therapeutische effecten zijn volgens mij vooralsnog niet aangetoond. Toegevoegd na 1 minuut: Cure tape, wordt het ook wel genoemd. Kijk even in de bron of je plaatjes herkend, maar gekleurde tape is wel een duidelijke indicator. Grote verschil met andere tape is dat deze tape een bepaalde elasticiteit heeft.

Bronnen:
http://www.fysiotape.nl/Medical%20Taping%2...

Mijn zus die heeft een soort rekbare pleisterachtige strip op haar rug tegen haar rugpijn. Misschien dat het bij diegene ook zo'n soort pleister is.

Dat is tape. Zij heeft bijvoorbeeld last van een schouderspier. Door die te tapen wordt de beweging ervan beperkt.

Dat is speciale tape, heb ik ook, dat haalt de huid iets omhoog voor een betere bloedsomloop en voor pijnverlichting. Ik heb het dan op mijn knie. Maar op je rug wordt het ook vaak gebruikt.

Dit is een speciale vorm van taping die Medical taping wordt genoemd. Het schijnt goed te zijn voor de genezing van: - (sport)blessures - spierscheuringen - gewrichtsafwijkingen (bijvoorbeeld een verkeerde stand) - vocht in gewrichten - lymfe drainage - frozen shoulder - luxaties - knie problemen Meer informatie vind je bij onderstaande bron

Het kan een morfinepleister geweest zijn. Dat is een soort verband dat langzaam, gedurende de hele dag, elke dag een hoeveel pijnstillende morfine afgeeft aan de huid en dus aan het lichaam. Zo'n verbandkussentje zit vast met een watervaste pleister, zodat je kunt zwemmen met minder pijn. Bij zwemmen wordt 80% van alle spieren gebruikt, zodat dat een erg goede ontspanningstherapie is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100