ik ben voor het eerst ongesteld geworden, maar het was meteen heel veel en het duurt heel lang. is dit normaal?

toen ik voor het eerst ongesteld geworden was, was het meteen heel veel en ik ben het nu al twee weken. is dat niet lang. ik weet het niet zeker. daarom vraag ik jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is op zich wel normaal dat je menstruatie in het begin wat abnormaler is dan bij de gemiddelde vrouw, maar ik zou gewoon even naar de dokter gaan.
Als je dat niet durft, kan je ook kijken of het over een paar dagen over is en dan hopen dat het voortaan weer gewoon gaat. Ik heb zelf ook een keer in het begin een week of twee gebloed.
Als je dit vaker gaat krijgen: zeker even langs de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 1e keren kan menstruatie heel onregelmatig zijn en ook langer of korter dan normaal duren.
Maar 2 weken ongesteld is wel erg lang idd.Zeker als je die 2 weken ook echt (flink) bloedverlies hebt.
Het langste wat ik zelf ongesteld ben geweest is 10 dagen achterelkaar en toen was ik op het laatst ook veel duizelig en naar.
Ik ben toen wel naar de huisarts geweest,omdat ik al bloedarmoede had(voor die menstruatie al) en toen moest ik extra ijzertabletten en vitamine B slikken om aan te sterken.
Als het zo lang blijft duren moet je wel naar de huisarts hoor,want dat is dus niet goed.
En zeker niet elke maand.
Maar waarschijnlijk gaat het wel uitzichzelf goedkomen.
Praat anders even met je moeder ofzo,helemaal niet raar hoor,ze weet waar je het over hebt en wilt vast niet dat je je ongerust maakt.
Suc6 en sterkte ermee.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de eerste menstruaties kunnen wat heviger zijn, maar in het algemeen valt de hoeveelheid tijdens de tienerjaren mee: men verliest gemiddeld een kwart minder bloed per menstruatie vergeleken met een volwassen vrouw.

Indien je last hebt van abnormaal hevige, (om de twee uur maandverband of tampon moeten verwisselen) en langdurige menstruaties, die langer dan een week duren, raadpleeg je best een arts.