Kun je diarree krijgen van pittig eten?

Om de een of andere reden heb ik dat altijd na pittig eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19K

Antwoorden (5)

Ja dat kan zeer zeker

Als ik heet eten eet brand het mij 2 keer

1 keer in m'n mond
1 keer in m'n kont (als ik het weg breng)
En hoeveel pittig eten je kan verdragen is per persoon verschillend

;) dus het kan zeer zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan zeker! ik heb daar ook altijd last van.
dat geld ook voor te vet eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vermijd producten die het spijsverteringsstelsel kunnen irriteren, zoals sterk gekruid of vet eten en alcohol.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.gezondvgz.nl/d_160?tp=%7Bd052ca68-8c7f-4267-b4aa-16e4ca6d8748%7D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die kunnen alles eten maar ben je gevoeligvoor een bepaalde stof dan ga je gelijk aan de rees.
Je moet zelf een beetje uitvogelen waar je gevoelig voor ben, het is voor iedereen anders.
12 jaar geleden
"Als je alleen wat dunne ontlasting hebt, is dit nog geen diarree. Je hebt pas diarree als je last hebt van té vaak en té veel waterige ontlasting. Meestal is diarree na een dag of vijf weer verdwenen. Als de klachten na 48 uur niet afnemen, ga dan naar een arts. Doe dit ook bij:

Bloed of slijm in de ontlasting.
Weinig urine.
Hevige, aanhoudende buikpijn en krampen.
Hoge koorts.
Sufheid.
Diarree voorkomen
Eet geen onverpakt ijs van een karretje langs de weg. Verpakt ijs en schepijs uit een schone winkel waar veel mensen komen leveren meestal geen problemen op.
Doe de afwas in een heet sopje. Gebruik schone vaatdoeken. Spoel deze na gebruik uit in een sopje en droog ze vlug, bij voorkeur in de zon.
Schelpdieren als mosselen en oesters kunnen ook besmet zijn. Eet deze liever niet rauw.
Zorg ervoor dat je vlees goed doorbakt. Eet geen rauw vlees, zoals tartaar. Maak je gehakt aan, was dan eerst zorgvuldig je handen.
Neem geen vleeswaar mee op vakantie. Ongekoeld en in een warme omgeving kunnen ze minder lang houdbaar zijn dan dat er op de verpakking staat. Blikken, potten of foliepakken die niet in de koelkast bewaard hoeven te worden zijn, mits onbeschadigd, wel houdbaar.
Hou mensen met diarree uit de keuken en laat ze vaak en goed hun handen wassen, zeker na een toiletbezoek.
Anticonceptie
Bij diarree worden de werkzame stoffen van de anticonceptiepil niet voldoende door het lichaam opgenomen. Dit betekent dat de pil niet meer veilig is. Het helpt niet om er de volgende dag twee in te nemen, want deze kunnen bij hevige diarree ook het lichaam weer snel verlaten.

Bij diarree moet je dan ook altijd een week lang een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, zoals een condoom. Ook het diarreeremmende norit en antibiotica kunnen de werking van de pil verminderen.
"

Ik heb alleen maar gevonden bij vakanties..
Maar dit geldt denk ik wel degelijk voor thuis, misschien heb je toch nog wat aan deze tips?

Veel sterkte in ieder geval!

Toegevoegd na 47 seconden:
Veel mensen denken dat deze diarree veroorzaakt wordt door pittig eten of een ander klimaat. Dit kan, maar in de meeste gevallen zijn bacteriën, virussen of parasieten de oorzaak.!!