nee je trigger is je wijsvinger want daarmee haal je een trekker over

of je moet verwijzen naar een of ander neurologisch iets?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer orthopedisch dan neurologisch. Een triggerfinger is wanneer de pees blijft 'hangen' bij het buigen of strekken, meestal door zwelling van de pees. De vinger beweegt dan met een schokje, of kan alleen nog maar passief verder worden gestrekt of gebogen.
Volgens de bron juist niet. Meestal is het de ringvinger of duim. Pink en wijsvinger bijna nooit.

Bij mij is het wel vooral één pink die triggert, maar die luxeert ook (=schiet uit de kom), dus ik kan nooit helemaal onderscheiden of het nu het triggeren van de pees is dat de luxatie veroorzaakt, de luxatie het triggeren, of dat het gewricht luxeert doordat de pees triggert, en vervolgens in een gekke stand blijft staan omdat de pees ook blijft hangen (wat het volgens mij ongeveer is). :-)